Sarajevo je jedan od najzagađenijih gradova u svijetu,a o tome kako riješiti ovaj problem u Jutru za sve govori Damir Filipović, ministar Ministarstva za prostorno uređenje, izgradnju i zaštitu okoliša u Kantonu Sarajevo.

Polazeći od konstatacije da je prvenstveno riječ o višedecenijskom problemu s kojim se KS bori, zbog saobraćaja, brojnih ložišta, kao i izbog geografskog položaja Sarajeva, Filipović kaže da se mora voditi sinhronizirana akcija svih organa vlasti:

“U Kantonu Sarajevo po pitanju zraka imamo strateški dokument koji se zove Kantonalna ekološka akcija, a na zrak se odnosi 11 ciljeva i 45 mjera raspoređenih po različitim resorima. Nije samo obaveza Ministarstva za prostorno uređenje implementacija tih mjera, mnoga ministarstva su uključena, kao ministasrstvo saobraćaja, ministarstvo privrede, komunalne privrede i neki drugi .

“Jedna od konkretnih mjera , koju provodi ministarstvo saobraćaja je nabavka ekološki prihvatljivih vozila u javnom saobraćaju koja je već jednim dijelom nabavljena i koja ide u narednom periodu. Prva transverzala , deveta transverzala, južna longitudinala, sve su to dugoročni projekti koji će poboljšati kvalitet zraka.

Prema stručnim mišljenjimna, kaže Filipiović, kada bi se sve sve mjere implemenetirale na svim nivoima, za 10 godina bismo mogli poboljšati kvalitet zraka. A sve iziskuje velika sredstva.

“Mi smo se nekada s početkom mandata opredijelili za proširenje i povećanje mreže grijanja sa korištenjem bio mase i geotermalnih izvora gdje je to moguće. Bio je i scenario koji se odnosio na Termoelektranu Kakanj. Postoji alternativa, prvi scenario košta 175 miliona, da se sva individualna ložišta skupe na integralne kotlovnice, na jedno mjesto.

Drugi scenario koji se odnosi na toplovod Kakanj samo u Sarajevu košta 360 miliona. Kapitalni dio na nivou godine je oko 100 miliona. Jeste budžet milijarda,ali nismo jedini”, kaže Filipović..

Odgovarajući na kritike Kluba SDA u Skupštini KS, što je Vlada KS odbila odobriti povećanje sredstava za borbu protiv zagađenja, Filipović kaže:

Treba pročitati plan interventnih mjera pa onda reći za šta stvarno trebaju pare. Da imamo 2,4 miliona koliko se tražilo, ne bi ih imali gdje potrošiti. Taj plan odnosi se na slučaj proglašenja određenih epizoda, plus nešto što sam lično uveo – a to je 100 hiljada KM-kada dođe do proglašenja uzbune, da se subvencira javni prevoz, jer stane privatni. To je mjera koja se može platiti iz plana interventnih mjera. Druga mjera već je obezbijeđena -za 100 000 KM nabavljen je kalcij hlorit . To nije mjera za borbu protiv zagađenja zraka, to su interventne mjere”, poručuje Filipović.