Društvene mreže preplavljene su objavama nezadovoljnih građana iz Tuzle kada je riječ o prevenciji i prijavama simptoma Kovida-19. Tvrde da se na telefone u Domu zdravlja niko ne javlja, da na rješenja čekaju i više od 10 dana, a testiranje je moguće plaćanjem u privatnim klinikama. Istražili smo kakvo je zaista stanje?

Ukoliko osjetite simptome koronavirusa, u Higijensko-epidemiološkoj službi Doma zdravlja Tuzla teško ili nikako nećete uspjeti dobiti odgovor, kažu mnogi koji su pokušavali čak i po nekoliko stotina puta. Neki od njih, koji su platili testiranje u privatnim klinikama, za BHRT svjedoče o svojim iskustvima.

Naši sagovornici uskoro izlaze iz izolacije, a rješenja još nema. Higijenskoepidemiološku službu smo i mi cijeli dan pokušavali dobiti, i ovako se uvijek završavalo.

Samo u Tuzlanskom kantonu do sada je evidentirano 355 smrtnih slučajeva osoba koje su bile pozitivne na Kovid-19. Eila, koja je sa kćerkom u izolaciji, pita koliko ima kovid pozitivnih na ulicama, budući da sistem ne funkcioniše i da se sve svodi na pojedince i vlastitu odgovornost? Gabriel podsjeća da se radi o građanima koji plaćaju zdravstveno osiguranje, a ne mogu dobiti čak ni informacije i dijagnozu. Radiolog za BHRT govori kakve posljedice na pluća u pojedinim slučajevima može ostaviti neadekvatna reakcija.

No, kako i kome prijaviti simptome, kako znati dijagnozu ako u domovima zdravlja kažu da ne rade testiranje? Ko će snositi odgovornost u slučaju većih posljedica i koliko će nas zaista koštati pandemija? Sve su to pitanja bez odgovora, dok privatne klinike zadovoljno trljaju ruke. U toku je i anketiranje, u saradnji sa Timom za borbu protiv korupcije i Kantonalne vlade.

Odgovore smo pokušali dobiti i u Domu zdravlja Tuzla od direktora ili menadžmenta. Međutim, na naše telefonske pozive se niko nije javljao.