Obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini trebalo bi ozbiljno reformisati i prilagoditi savremenim tokovima da bismo mogli školovati kadar, koji bi u budućnosti odgovorio na sve društvene potrebe. Ovo je poručeno na prvoj konferenciji “Uloga obrazovanja u razvoju društvene kohezije”, koja je održana danas u Banjaluci.

Obrazovni sistem u Bosni i Hercegovini je zastario i ne može da odgovori na savremene globalne tokove. Potrebno ga je mijenjati i prilagoditi današnjim potrebama kako bi školovali djecu 21. vijeka, saglasni su učesnici konferencije.

„Mi smo, u tom smislu, u ovoj godini završili sa reorganizacijom Republičkog pedagoškog zavoda, Zavoda za obrazovanje odraslih, radili smo na standardizaciji i reviziji zanimanja koju planiramo da do kraja godine usvojimo, a sve u cilju da se naredne godine ozbiljno pripremimo upravo za inoviranje nastavnih planova i programa“, kaže ministarka prosvjete i kulture Republike Srpske Natalija Trivić.

“Ali ja se pitam, dakle, ukoliko nemamo na visokoškolskim institucijama kvalitetne planove i programe koji se temelje na “outcome”, znači na ishodima, i ukoliko oni ne dobiju adekvatno, kvalitetno obrazovanje bazirano na dijalogu, na kritičnom razmišljanju, ko će djecu sutra učiti?”, upitala je ministarka obrazovanja i nauke Federacije Bosne i Hercegovine Elvira Dilberović.

Upravo je visoko obrazovanje potrebno usmjeriti u drugom pravcu. U Republici Srpskoj se, novim Zakonom o visokom obrazovanju, postavljaju novi temelji. Očekuje se inoviranje studijskih programa.

“Ja mislim da ćemo novim Zakonom o visokom obrazovanju stvoriti solidne temelje da na našim visokoškolskim ustanovama možemo izučavati ono što je aktuelno na globalnom nivou, a to su klimatske promjene, pitanje socijalnih, odnosno društvenih migracija, možda ono čemu smo mi na prostoru Balkana i najviše izloženi”, navodi ministar za naučno-tehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo RS Srđan Rajčević.

Član Predsjedništva BiH Milorad Dodik smatra da je obrazovni sistem u BiH potrebno reformisati da bi se uključio u regionalne i globalne procese, kao i da će sadašnji odgovori odrediti budućnost ovih prostora.

“Mi moramo na kraju ovog procesa da imamo jedan uspješan sistem. Ukoliko to ne budemo imali, ukoliko ne budemo imali uspješno obrazovanje i uspješan rezultat tog obrazovanja, naravno da ćemo imati, i možemo proglasiti, neuspjeh”, rekao je Dodik.

Ova konferencija okupila je ljude iz raznih oblasti koji su iznijeli ideje i preporuke, kako bi cjelokupni projekat dobio što konkretnije rezultate.

“Cilj projekta koji provode UNESCO, UN i UNDP jeste da promoviše društvene vrijednosti i da se borimo protiv raznih nejednakosti, pomognemo solidarnosti, društvenoj koheziji, a sve to kako bi obezbijedili mir“, kazala je ovom prilikom rezidentni koordinator UN-a u BiH Sezin Sinanoglu.

Prva konferencija “Uloga obrazovanja u razvoju društvene kohezije” održana je u okviru projekta “Dijalog za budućnost: promovisanje društvene kohezije i raznolikosti u BiH”, koji realizuju UNESCO, UNICEF i UNDP, u partnerstvu sa Predsjedništvom BiH.