Filmski portali predviđaju da će bioskopi teško preživjeti ne samo pandemiju virusa korona, već i striming platforme, te da bi, ako žele da ostanu konkuretni, trebali da uvedu novine u kino-dvorane, poput vibrirajućih stolica i drugih efekata.

Takođe, uvođenje mirisa, kako bi gledaoci mogli da potpunije dožive dešavanja na filmu, pomoglo bi bioskopima koji su sve prazniji.

Prihodi striming platformi poput “Netfliksa” i “Amazon prajma” veći su od tradicionalnih bioskopa, čime je uzdrman poslovni model star više od 100 godina.

Pandemija i rapidan pad prihoda samo su ubrzali pitanje koje sebi već dugo postavljaju filmadžije i upravnici kino-dvorana.

Mnogi u filmskoj industriji vjeruju da bioskop u svojoj tradicionalnoj formi ne može preživjeti.

Dio stručnjaka smatra da bi bioskope trebalo subvencionisati kao kulturne institucije, poput muzeja. Oni vjeruju da se bioskopi samo na taj način mogu nadati nekoj budućnosti.

U bioskope danas dolazi malo gledalaca, kao i na samom početku njihovog rada.

Filmska projekcija u podrumu pariskog “Grand kafea”, prije 125 godina, koštala je jedan franak.

Gledaoci su po toj cijeni mogli da gledaju 10 kratkih filmova u ukupnom trajanju od 20 minuta.

Prvoj filmskoj projekciji u istoriji prisustvovala su 32 gledaoca i svi su na kraju bili “neopisivo iznenađeni i bez riječi”, naveli su kasnije organizatori.

Tada je prikazan i kratki film braće Limije “Izlazak radnika iz fabrike `Limije` u Lionu”.

Ta je projekcija ušla u istoriju kao “rođenje” bioskopa.

Danas su bioskopi ponovo u situaciji da moraju da se bore za mjesto pod suncem jer bi lako mogle da ih zamijene njihove kućne varijante.