Domaća zadaća specijal, na BHT1. Ova emisija prati nastavni plan i program iz fizike, matematike, biologije, hemije i geografije za učenike viših razreda osnovne škole.

Lekcije koje ste propustili možete pogledati OVDJE.

U 12:30 pogledajte:

GEOGRAFIJA:

Lekcija:

Čas održao: prof. Vedran Zubić

Lekcija za 8. razred.

Prošli put smo govorili o Brazilu, jednoj od najpoznatijih i najvećih zemalja svijeta, a sada se selimo do južnog brazilskog susjedstva ‒ u Argentinu. Ova zemlja je dobila je ime po latinskoj riječi argentum, što znači srebro, čijanam je oznaka “Ag” poznata iz Periodnog sistema elemenata.

Republika Argentina obuhvata površinu od 2.670 000 km2, a glavni grad je Buenos Aires. Naseljena je sa preko 45 000 000 stanovnika, a ono što vidimo je da je relativno mali broj stanovnika na ovog geografski velikom prostoru. Osim općih geografskih karakteristika Argentine, govorimo o jeziku, zatim o klimi, hidrologiji, bavićemo se njenim granicama, reljefom i drugim važnim odlikama ove južnoameričke države.

TEHNIČKA KULTURA

Lekcija: Arduino – kako radi mozak robota?

Čas održao: Džurejdž Crnkić

Lekcija za 6. i više razrede

Na današnjem času ćemo se upoznati sa Arduinom – skupom elektroničkih i softverskih komponenti. Kako bismo prezentirali proces izrade zabavnih i poučnih elektroničkih sklopova bavit ćemo njihovim povezivanjem.

Na prošlom času smo se bavili strujim kolima, a danas idemo korak dalje i bavićemo se uvodom u mikrokontrolere. Pokazat ćemo kako radi mozak robota, odnosno šta je potrebno da bismo programirali jednoh robota. Koristićemo Arduino – u tu svrhu najpopularniji mikrokontroler koji se danas koristi. Kodovi su besplatni tako da uz pomoć Arduna možete da napravite autić, robotku ruku, da palite puno ledica, i sl. Za pravljenje i simuliranje Ardiuno kola koristićemo sotver za modeliranje Tinkercad. Potrebno je da se pratite link https://www.tinkercad.com i ulogujete se na stranicu. Sretno!

MATEMATIKA

Lekcija: Mnogougao II

Čas održala: prof. Fahrija Muratović, JU OŠ Osman Nuri Hadžić

Lekcija za učenike 8. razreda

1. S15 = ?

2. D7 = ?

3. Postoji li petougao čiji su dijelovi 110º, 103º, 110º, 112º, 106º?

4. n = ? Sn = 180º

5. Dva unutrašnja ugla šestougla su jednaka. Izračunaj ih ako su ostala 4

180º, 80º, 150º, 120º.

6. D = 6 Sn = ?

7. Sn = ? Dn = ?

HEMIJA

Lekcija: Masti i ulja

Čas održala: prof. Aida Kajević

Lekcija za učenike 9. razeda

Govorimo o mastima i uljima ‒biološki važnim organskim jedinjenjima. Znamo da moramo biti pažljivi sa unosom masti i ulja u naš organizam jer može doći do pretilosti, a ukoliko ih unosimo u malim količinama to će našem organizmu prijati i daće mu potrebnu energiju. Oni su izvor energije i ponašaju se kao skladišta energije. Bavićemo se njihovim sastavom, navesti neke zasićene i nezasićene masne kiseline, objasniti stvaranje emulzije i ulogu emulgatora i navesti emulzije iz svakodnevnog života.