Bosna i Hercegovina postala je članica takozvanog “podsistema registarske oznake” i od danas za ulazak u Srbiju, zemlje Evropske unije, Švajcarsku, Andoru, Island i Norvešku nije potreban zeleni karton. Ekipa BHT1 provjerila je šta to znači za vlasnike automobila i kakva je situacija na graničnim prelazima.

Iz Biroa zelene karte za BHT objašnjavaju da se, nakon višegodišnjih priprema, potpisivanjem Multilateralnog garantnog sporazuma, vozila iz BiH u svemu izjednačavaju sa vozilima iz Evropske unije, Švajcarske, Andore, Islanda, Norveške i Srbije.

U praksi, ova promjena znači da se samim postojanjem registarskih oznaka podrazumijeva da automobil ima i neophodno osiguranje. Ova vijest obradovala je sve vozače u BiH, ali i one iz susjednih zemalja, gdje je cijena izdavanja zelenog kartona znatno viša.

Na Graničnom prelazu Rača kažu da za sada nema većih promjena u frekvenciji vozila.

Ipak, nije sve tako idilično. Iz AMS Republike Srpske kažu da obaveza posjedovanja zelene karte i dalje važi za neke zemlje, koje su često dio rute kretanja državljana BiH.

Pored Crne gore i Sjeverne Makedonije, zelena karta i dalje će vam trebati za ulazak u još dvanaest zemalja, kažu iz AMS-a.

Iako nije obavezno, nadležni kažu da je posjedovanje zelenog kartona preporučljivo i u slučaju da dođe do saobraćajne nezgode u inostranstvu, jer je ovaj obrazac univerzalan i lakše ćete ostvariti svoja prava, a s druge strane i ukoliko prolazite kroz neke zemlje u tranzitu koje zahtijevaju posjedovanje zelenog kartona.