Šokirani smo zaključcima Skupštine KS kojima se institucijama kulture zabranjuju autorski honorari i nadamo se da se radi o previdu, jer ukidanjem ugovora o djelu stavlja se ključ u bravu svih sarajevskih teatara, kazao je Emir Hadžihafizbegović, direktor Kamernog teatra 55, u emisiji “BHT1 uživo”.

Hadžihafizbegović upozorava da ovi zaključci dovode u tešku poziciju institucije kulture u Sarajevu i ugrožavaju nastavak njihovog rada.

“Ja se prije svega nadam da je to previd. Ja znam većinu tih ljudi koji su glasali, oni su posjetioci teatara, posjetioci MESS-a, oni dolaze na balet i operu. Oni se druže sa glumcima i svim tim ljudima koji su od danas u nelegalnom statusu”, rekao je Hadžihafizbegović.

Ovom odlukom, naglašava Hadžihafizbegović, kulturnim institucijama u glavnom gradu BiH onemogućeno je sklapanje autorskih ugovora o djelu čime su, kako kaže, najteže pogođeni teatar, opera, balet, filharmonija i festival MESS.

“Mi ne možemo da radimo bez autorskih honorara. Meni 23 glumca rade kao honorarci. Ja imam jednog rekvizitera, to je djevojka koja opslužuje 14 predstava. Ona kad ode na trudničko bolovanje, ja ne mogu da odigram predstavu jer se ne može sklopiti ugovor o djelu da dovedem zamjenu. Šminkerka mi je bolesna, ne mogu da dovedem drugu. Ovdje sada je onemogućeno ljudima, koji su s nama u ozbiljnom interaktivnom odnosu, da s njima potpisujemo ugovore”, kaže Hadžihafizbegović.

Proslavljeni bh. glumac naglašava da je nemoguće realizovati pozorišnu predstavu bez sklapanja ugovora o djelu.

“Ne može isti tretman imati javni prevoz i balet. Ne može isti tretman imati vodovod i opera. Ja moram imati četiri dekoratera koji rade na osnovu ugovora o djelu. Ugovorom o djelu mi je šminkerka, garderoberka, rekviziterka, glumci. Kako će Opera raditi ako ne može dovesti opernog pjevača? Ukidanjem ugovora o djelu stavljen je ključ u bravu u pet teatara, u operu, u balet, a vjerovatno i u biblioteku, arhiv i u Bosanski kulturni centar “, rekao je Hadžihafizbegović u emisiji “BHT1 uživo.