U Kolekcionarskoj sobi Muzeja Mimara otvorena je izložba “Picasso – Discovering the Masterpieces” na kojoj su prvi put izložena do sada nepoznata djela koja se pripisuju Pablu Pikasu “Žena i gitara” i “Mandolina i gitara”.

Vladan Desnica s Prirodoslovnog laboratorija Odsjeka za konzerviranje i restauriranje umjetnina na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti predstavio je postupke površinske slikovne dijagnostike, fizikalno-hemijske analize i infracrvenih snimaka do spektroskopije.

“Zaključeno je da provedene analize i identifikovani pigmenti, a napravljeno je više od sto mjerenja na različitim područjima, odgovaraju radovima Pabla Pikasa iz navedenog vremenskog perioda i u saglasnosti su sa znanstvenim istraživanjima radova iz tog perioda”, rekao je Desnica.

On tvrdi da provedana istraživanja pokazuju kako svi identikovani pigmenti u potpunosti odgovaraju paleti boja koju je koristio Pablo Pikaso, kao i da su materijali podokvira i platna u skladu s materijalima autentičnih Pikasovih radova, koji su istraživani metodom ugljika C-14.

Slike su nastale na početku 20. vijeka, kada je mladi student medicine Istvan Szabo navodno upoznao Pikasa u Parizu.

Najprije je od slikara 1913. kupio ulje na platnu “Djevojka i gitara”, a potom mu je Pikaso izradio kolaž “ Gitara i mandolina”.

Oba ova djela nemaju potvrdu Pikasovog sina i nasljednika Klauda Pikasa, a vlasnici i zagovaraoci originalnosti djela tvrde kako bi slanjem u Francusku postojala opasnost da djela postanu vlasništvo države Francuske.