Podizanjem posljednjeg segmenta čelične rasponske konstrukcije, Pelješki most je sinoć potpuno spojen od Komarne s neretvanske i Brijesta s pelješke strane.

Kompletan projekt mosta s pristupnim cestama završit će se do juna 2022. godine, a prva vozila preko mosta trebala bi proći narednog proljeća.

Na ovaj način se teritorijalno spaja hrvatski sjever i jug.

Sinoć se održala svečanost na gradilištu Pelješkog mosta, strana Brijesta. Mogle su se vidjeti i barke stanovnika koji prate večerašnju svečanost i slave spajanje dva kopnena dijela ove zemlje članice Evropske unije (EU). Okupio se veliki broj građana koji su željeli prisustvovati ovom, kako su mnogi kazali, historijskom događaju.

Dužina mosta od osi do osi upornjaka iznosi 2.404 metra, a ukupna dužina 2.440 metara.

Svečanosti je prisustvovao i predsjednik Vlade Hrvatske Andrej Plenković koji je kazao da su ispunili sve što su dogovorili.

Podsjetio je da je most visok 55 metara.

“Kako vrijeme prođe, ovaj most će biti zajedničko dobro, ali isto tako i most koji povezuje, ovo nije most koji dijeli. Trebamo ga zajednički osjećati i mi i Bosna i Hercegovina. Ovo je fizičko spajanje koje je ogroman događaj. Ovo je veliki dan za hrvatski narod. Ovdje je svatko nešto dao, mi smo to realizirali u trenutku kada smo bili najjači. Ovaj most je spojen tri mjeseca prije roka, unatoč pandemiji”, rekao je Plenković.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ranije je izjavio da se na mostu nikad neće naplaćivati mostarina ili cestarina.

“Pelješki most će biti u prometu od juna iduće godine. To je trenutno najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj, kojim se večeras nakon više od 300 godina napokon spaja hrvatski teritorij”, rekao je Butković.

Na mostu će biti četiri trake, a dvije će služiti za saobraćaj.

Projekt Pelješkog mosta vrijedan 520 miliona eura sufinansiran s je 357 miliona eura sredstvima EU.

Ideju o gradnji mosta prvi put je 1997. godine objavio dubrovačko-neretvanski župan Ivan Šprlje. Most je 2000. dodan u prostorni plan županije, a onda su 2005. i 2007. svečano otvarani radovi na izgradnji kojom je do 2010. bilo realizirano tri posto prvobitnog projekta.

Hrvatska 2013. pristupa Evropskoj uniji, čime se otvara mogućnost da ona sufinansira izgradnju. Konačno, 2017. donesena je formalna odluka Evropske komisije da će sufinansirati gradnju Pelješkog mosta s 357 miliona eura.

Posao izgradnje pripao je kompaniji China Road and Bridge Corporation, podružnici kineske državne tvrtke China Communications Construction Company (CCCC).