Stanje pandemije koronavirusa u kojem se nalazi cijeli svijet, posebno je teško za djecu s poteškoćama u razvoju i njihove roditelje, kazala je dr. sci. Nirvana Pištoljević iz Udruženja EDUS – Edukacija za sve.

„Trenutno stanje u kojem se nalazi čitav svijet naročito je teško za mališane s poteškoćama i njihove porodice. Strah od virusa, ograničenost kretanja i provođenja svakodnevnih aktivnosti, već su ostavili trag na cijelo društvo“, rekla je dr. Pištoljević.

Dodala je da djeca s poteškoćama često ne razumiju što se dešava oko njih, te su zato anksiozna u svakodnevnim društvenim interakcijama i bilo kojim promjenama rutina, a u doba pandemije to može prouzrokovati još veći strah, stres i frustraciju.

„Pod takvim pritiskom djeca mogu razviti nove vidove neprikladnih ponašanja, te postati agresivna i autoagresivna. Zato, u ovom teškom periodu za sve, društvo treba da pruži maksimalnu podršku i pokaže razumijevanje za ove mališane i njihove porodice. Mi u EDUS udruženju smo pokrenuli projekat „Sretni i sigurni kod kuće“, kroz koji smo djeci širom BiH i regije omogućili „učionice u kutiji“ s obiljem igračaka i edukativnih materijala, kao i pratećim programom za roditelje o korištenju ovog sadržaja kod kuće“, rekla je dr. Pištoljević.

Cilj programa je dati roditeljima alate i primjere, uz mogućnost konzultacije sa stručnjacima, a djeci pružiti zabavan, ali edukativan način da ispune svoje vrijeme i kreiraju nove rutine. Pružanje podrške najosjetljivijim članovima društva i njihovim porodicama je od velike važnosti, pogotovo za vrijeme pandemije, a svako od nas može doprinijeti s malo strpljenja i razumijevanja.

Dr. Nirvana Pištoljević je završila studij psihologije na Rutgers univerzitetu u SAD, dok je postdiplomske studije je pohađala na Univerzitetu Columbia u New Yorku. Stekla je tri magisterija, te je doktorirala je 2008. godine na Univerzitetu Columbia u oblasti primijenjene bihevioralne analize, nakon čega na istom univerzitetu predaje na postdiplomskim studijima, na predmetima specijalnog obrazovanja i inkluzije. Objavila je brojne naučno istraživačke radove s fokusom na indukciju govora i razvojnih faza kod djece s poteškoćama u razvoju. Od 2010. godine je Izvršna direktorica Udruženja EDUS-Edukacija za sve za djecu s i bez poteškoća u razvoju.