Vrijeme sezonskog gripa već je stiglo, a zbog sličnih simptoma građani su u strahu da li imaju gripu ili Kovid-19. Važno je na vrijeme se javiti porodičnom ljekaru i smanjiti kontakte. I prije simptoma, neophodno je da zdravom ishranom posebno vodimo računa o svom zdravlju.

Iako liječnici savjetuju kako je poželjno tijekom cijele godine prevenirati i jačati imunitet, najčešće se tomu posvetimo u doba gripe i prehlade. Osim vitamina i minerala, važna je raznovrsna ishrana kao i što duži boravak na svježem zraku

EDITA ČERNI OBRDALJ, šef Porodične medicine u DZ Mostar

„Jesen je bogata plodovima, puno je voća, povrća i unos tih vitaminskih i visokovitaminskih proizvoda je jako bitan. Puno je polje pojesti narandžu, jabuku i sl. nego neki vitaminski proizvod u tableti jer sadrži neke druge tvari, vlakna i sve ostalo što pojačava i probavu i kažu da je imuni sustav i u crijevima. Zatim, unošenje dovoljne količine tečnosti, prije svega vode ali tu
su i biljni čajevi, voćni sokovi“.

NEVENA PANDŽA, nutricionista

„Počevši od citrusa, kruškica, jabuka tu su naravno još neko korjenasto povrće koje obiluje antioksidansima kao što je tikva, kao što je cikla sve nam to itekako treba. Neizostavno zeleno lisnato povrće kao što je blitva, raštika, špinat vrlo bogato magnezijem i apsolutno mora se naći na našem, ako ne svakodnevnim jelovnicima onda barem tjednim jelovnicima“.

I raznovrsnom ishranom teško je unijeti sve potrebne nutritijente u organizam i to u onim količinama koje su nam nužne. Stoga nije zgorega koristiti i suplemente, ali uz konsultaciju stručnjaka.

NEVENA PANDŽA, nutricionista

„Suplementacijom probiotika što je vrlo dobro da jačamo crijeva, jačamo naš imunitet na taj način a isto tako pomažemo apsorpciju vitamina i minerala“.

SEVDA TOJAGA, farmaceut

„Ono što se najviše traži ujedno je ono što se po medijima vrti i što su istraživanja pokazala, to je od vitamina D, C, cinka ili nekih drugih kombinacija ali većinom su to mineralni i vitaminski dodaci“.

Prevencija je pola zdravlja, poručuju liječnici. Vaćno je imati zdravu ishfranu i provoditi više vremena u prirodi.