Javno preduzeće Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine pribavilo je neophodne saglasnosti za početak radova na trasi koridora Pet C Mostar jug-Buna. Međutim, pojedini mještani južnih naselja od Mostara i dalje, protive se izgradnji autoputa preko njihovih posjeda i imanja.

Izgradnja buduće trase koridora Pet C južno od Mostara, proteklih godina protekla je u znaku sporenja lokalnog stanovništva i nadležnih institucija. Međutim, čini se, kako je tome došao kraj jer je Federalna vlada to područje proglasila javnim interesom.

Dionica Mostar jug – Buna je podijeljena na dvije poddionice i to Mostar jug – Tunel Kvanj i Tunel Kvanj – Buna. Za poddionicu Mostar jug – Tunel Kvanj u završnoj je fazi izrada tenderske dokumentacije, a raspisivanje tendera se očekuje do konca godine. Početak radova na ovoj dionici planiran je početkom iduće godine.

JADRANKO PULjIĆ, pomoćnik ministra saobraćaja FBiH

“U sklopu ove dionice uključena je petlja Mostar jug s naplatnim mjestom. To će biti jedno čvorište gdje se ova novoprojektirana južna obilaznica planira priključiti tako da će to biti u sklopu mostarskih obilaznica i sjever i jug sve kompletirano u jedno dogledno vrijeme.”

Riječ je o poddionici dugoj 9,2 kilometara i upravo ta buduća trasa autoceste, u proteklom periodu, izazvala je najviše sporenja s mještanima mostarskih južnih naselja. Trenutno je završeno 77 posto eksproprijacije.
Vujadin Berberović, mještanin mostarskog naselja Ortiješ, kaže da na to nikad neće pristati, jer autocesta treba proći kroz vinograd od kojega njegova obitelj živi.

VUJADIN BERBEROVIĆ, Ortiješ, Mostar

“Borimo se svakako i borit ćemo se i dalje. Na drugoj strani imamo sudski postupak, 4 godine već traje ova borba i ona će trajati još dugo.”

SLAVKO BERBEROVIĆ, Ortiješ, Mostar

“Ja se ne protivim autoputu, neka ide autoput ali tamo kud treba gore, više brdima, a ne da ide ovuda našom dolinom, gde su naša zemljišta, gdje sve tu radimo.”

NARCISA LIVNjAK-BORIĆ, portparol JP “Autoceste Federacije BiH”

“Organ koji provodi postupak eksproprijacije donosi rješenje o eksproprijaciji koje se, ako ranije vlasnik odbija prihvatiti naknadu ili slično, proslijeđuje Vladi FBiH radi donošenja rješenja o prijevremenom ulasku u posjed. Dakle, radovi za koje je utvrđen javni interes ne mogu biti dovedeni u pitanje nezadovoljstvom pojedinaca jer je javni interes uvijek iznad privatnog interesa.”

U “Autocestama Federacije” kažu da su do sada utrošili oko 13 milijuna maraka za otkup zemljišta na dionici Mostar jug-Buna. Za poddionicu Tunel Kvanj-Buna u dužini od 5,2 kilometra završeno je 88 posto eksproprijacije, a potpisivanje ugovora za izgradnju i početak radova očekuje se do konca godine. Ukoliko sve bude teklo po planu Mostar će za tri godine biti povezan s europskom mrežom autocesta.