Nabavka službenih automobila u institucijama uvijek izaziva javnu polemiku o potrebi, vrsti i cijenama vozila, što je tokom pandemije koronavirusa posebno izraženo. Takav slučaj je i sa nabavkom tri automobila, koju je pokrenula Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine. Dok vladajući pravdaju nabavku planiranu budžetom, opozicija bi taj novac preusmjerilana troškove prikladnije aktuelnoj situaciji.

Metalik crni. Snažan motor sa pogonom na sva četiri kotača. Automatski sedmostepeni mjenjač. Dug najmanje 4,90m. Bogata oprema koja ne može stati u ovaj kratak opis. Tako bi, prema traženim specifikacijama, trebalo da izgledaju novi automobili državnog parlamenta. Vrijedni ukupno 282 000 KM bez PDV-a. Nezvanično, namijenjeni su članovima Kolegijuma parlamenta. Jedna od njih, Borjana Krišto ne razumije zbog čega joj se postavlja ovo pitanje, ali zna da je njen automobil nekoliko puta ostajao u kvaru.

BORJANA KRIŠTO, zamjenica Predsjedavajućeg Predstavničkog doma PS BiH (HDZ BiH)

Možda nismo niti vi ni ja pozvani, prije svega što je danas moralno da tumačimo Ne znam šta vi podrazumijevate pod tim što je moralno. Ja mislim da postoji,ako BiH ima svoje zakonodavno tijelo, postoje zakoni koji reguliraju određenu oblast i samo se moramo u skladu sa tim. I i to je za mene i moralno i zakonito.

Polemika o nabavci automobila za opoziciju je zakašnjela reakcija. Oni su, kažu, kupljeni kad je usvojen budžet institucija BiH, uprkos njihovom protivljenju.

SAŠA MAGAZINOVIĆ, poslanik SDP BiH u Predstavničkom domu PS BiH

Podsjetiću vas da je Predsjedništvo BiH taj novac izmjestilo i usmjerilo za migrantsku krizu ako se ne varam, a onda je zajedničkim naporima SNSD, HDZ i SDA taj novac amandmanima vraćen za opremanje kabineta i kupovinu vozila.

Parlamentarna skupština BiH, prema BIRN-ovoj bazi službenih automobila, ima na raspolaganju 15 vozila starosti između četiri i deset godina Prema Pravilniku, pravo na stalno korištenje ima šest članova Kolegijuma. Koriste ih još i poslanici, delegati i članovi Sekretarijata, te parlamentarni vojni povjerenik. Nabavku tri nova vozila Stefan Blagić iz udruženja građana Restart Srpska smatra rasipanjem novca u vrijeme kada sve države maksimalno štede zbog posljedica pandemije.

STEFAN BLAGIĆ, Restart Srpska

Mi kao građani ne bi trebali da to dozvolimo uopšte. Budžet jeste usvojen na žalost međutim jasno je da se to može amandmanom promijeniti u bilo kom trenutku vidjeli smo na kraju krajeva i kada je taj budžet usvojen. Smatram da davati blizu 300 000 KM u vrijeme kada svi grtađani žive praktično na egzistencijalnom minimumu ili makar 80% nas trošiti toliki novac za automobile je zaista besmisleno.

Institucije godišnje troše oko 50 miliona KM za nabavke novih automobila, govore podaci koje je prikupio BIRN. U bazi podataka službenih automobila evidentirali su više od šest hiljada vozila. Polovina od tog broja se odnosi isključivo na službene limuzine koje koriste funkcioneri. Prosječna cijena ima je 32 hiljade maraka, a najčešće nabavljaju Audije ili Folksvagene.

SEMIR MUJKIĆ, urednik BIRN BiH

Često znaju da budu jako detaljni oko toga šta žele da kupe pa insistiraju, kao što je slučaj u ovoj nabavci za parlament na nekim displejima u boji, na jako velikom broju zvučnika, nekad to bude do toga da bude masaža u sjedištima i druge jako luksuzne stvari.

Istovremeno, državni parlament ne daje na vid sve troškove održavanja voznog parka, pa se nekoliko desetina hiljada maraka u posljednje dvije godine smatra narealnom cifrom. Baza podataka, ističu u BIRN-u, ukazuje da institucije puno više troše na održavanje nego na kupovinu novih automobila.