Mostar bi, nakon odluke Gradskog vijeća, do kraja godine trebalo da postepeno uvodi naplatu parkinga u tri ranije određene gradske parking zone. Na ovaj način trebalo bi da bude uveden red u organizaciju i naplatu parkinga u centralnim gradskim zonama.

Iako je infrastruktura postavljena još za vrijeme prethodnog Gradskog vijeća, prije 8 godina, gradsko poduzeće “Mo parking” nikad nije u potpunosti dobilo nadzor nad gradskim površinama, a grad je zapao u prometni kaos. Usvajanje ovih odluka znači da će naplata sigurno započeti, ali tek nakon što se steknu neophodni uvjeti za to.

“Ova odluka je početak rada i uvođenja reda u mirujući promet u gradu Mostaru, moramo dosta toga napraviti i ono banalno, ocrtati sva parking mjesta koja nisu ocrtana, maknuti sve prepreke na parking mjestima koje ilegalno tamo stoje, a ono sto mogu obećati je da ćemo na vrijeme obavijestiti ljude kad kreće koja ulica u naplatu i po kojem režimu”, ističe gradonačelnik Mostara Mario Kordić.

Važan dio rješavanja mirujućeg prometa u gradu za vijećnike je bilo i usvajanje programa izgradnje parking garaža. Takvi bi kapitalni projekti u obliku javno privatnog partnerstva povećali broj parking mjesta kojih trenutno nedostaje.

“Odmah omogućavamo svim investitorima da se jave da mogu raditi veće garaže u Gradu Mostaru kako bi na taj način i mirujući saobraćaj u potpunosti riješili”, kaže predsjednik Gradskog vijeća Mostara Salem Marić (SDA).

Za ove odluke glasali su zastupnici SDA i HDZ, dok su svi iz oporbe bili protiv. Za oporbu je cijena povlaštenih godišnjih karata za stanare još jedan udar po džepu ionako osiromašenih građana. Amandman o smanjenju cijena za 60% je odbijen pa će stanari prve zone plaćati 225, druge 135 i stanari treće zone 90 maraka godišnje.

“Osamdeset posto auta u Mostaru je starije od 10 godina, da ne kažem da je pola starije od 15, ljudi kod nas aute registruju na 12 mjeseci, kupuju gume polovne na piku, auta se voze neispravna i sad još treba neka odluka da plaćaju povlaštene karte 250-300 KM”, ističe Sanel Žuljević, vijećnik Gradskog vijeća Mostara (SDP).

Pojedinačne karte za posjetitelje i turiste po satu će se ovisno o zoni plaćati od 0,5 do 1,5 KM. Određene olakšice predvđene su za umirovljenike i ratne invalide. Oporba tvrdi kako je sustav naplate parkinga prepisan od Grada Zagreba koji za razliku od Mostara ima visoko funkcionalan javni prijevoz.