Mostarski teatar mladih danas, četvrtog dana MAT festa, na Memorijalnoj sceni 2532 s početkom u 19 sati igra drugu reprizu predstave “Pusta zemlja” rađene po čuvenoj istoimenoj poemi T. S. Eliota.

Pusta zemlja je duga poema koja je široko priznata kao jedna od najpoznatijih poema 20. stoljeća i najznačajnije djelo moderne poezije, podsjećaju iz Mostarskog teatra mladih.

Objavljena je 1922. godine. Poema se prvi put pojavljuje u Ujedinjenom Kraljevstvu u listopadskom izdanju časopisa „The Criterion”, u Sjedinjenim Američkim Državama u izdanju časopisa u studenom “The Dial,” a u prosincu 1922. godine je objavljena kao knjiga.

Poznata je po frazama poput „April je najsvirepiji mjesec“, „Pokazat ću ti strah u pregršti praha“ i mantri na jeziku sanskrit „Shantih, shantih, shantih“.

Eliotova poema nam predstavlja legendu o Svetom gralu i Kralju Ribaru u kombinaciji s prikazom suvremenog britanskog društva. Eliot ukazuje na mnoge književne i kulturne aluzije iz Zapadnog kanona, budizma i hinduističkih Upanišada i zato mnogi kritičari i znanstvenici smatraju ovu poemu mračnom.

Ton poeme oscilira između satiričnog i proročanskog, a poemu karakteriziraju nagle i nenajavljene promjene naratora, prostora i vremena, kao i aluzije na mnogobrojne i međusobno često različite kulture i književnosti.

Poema se sastoji iz pet dijelova. Prvi dio poeme „Sahrana mrtvaca” prikazuje različite motive razočarenja i očaja. Drugi dio „Partija šaha” opisuje nekoliko likova, čije se naracije smjenjuju, a koji iz iskustva govore na te teme „Propovijed vatre“, treći dio poeme, predstavlja filozofsku meditaciju koja je povezana sa slikovitim prikazom smrti i poricanja samog sebe, nastalim pod utjecajem Avgustina Hiponskog i istočnjačkih religija.

“Smrt od vode” je, četvrti i ujedno najkraći dio poeme, nakon kojeg ona kulminira u petom dijelu „Ono što reče grom“, koji dovodi do zaključka kroz sliku strašnog suda.

Kako je poemu pročitao eMTeeM i doveo je u vezu sa društvom u kojem živimo govori predstava.

U predstavi igraju: Sara Kljajić, Sarah Sarić, Irma Lipovac, Miran Bečević, Kemo Krpo, Haris Pašić, Adnan Bratić, Anes Mušić i Tarik Begović, a režirao ju je Sead Đulić.