Nakon dva mjeseca zabrane, od danas će u Federaciji Bosne i Hercegovine u funkciji biti javni gradski prijevoz. No, štete su nesagledive. Taksi prijevoznicima rad nije bio zabranjen, ali zbog pandemije nisu imali koga voziti, pa su i oni na gubitku.

DAMIR KUZMAN, vozač taksija

“Vi ste se našli u situaciji da se pitate ponovo šta se ovo događa? Jer nema ljudi. Ja koji sam dnevno pravio 35 – 45 vožnji došao sam u situaciju, kada smo počeli da radimo, da pravim 3 do 4 ili 5 vožnji. Sada koliko-toliko prelazimo ove barijere, ovih gradskih vožnji, već su počele ove međugradske vožnje.”

Damir je taksista pet godina i zabrinut je za radno mjesto. Očekuje stabilniju situaciju, jer će to značiti i više posla. Iako je taksi prijevoznicima bilo dozvoljeno da voze, njegova firma je u cilju zaštite radnika obustavila poslovanje na mjesec dana.

IVAN DRAGOJA, direktor firme “Moj taksi”

“Ljudi su bili uplašeni i u panici nisu znali hoće li izgubiti posao i kako dalje, mi smo pokušali zadržati, neke nismo mogli. Sada smo se vratili i radimo sa nekim smanjenim kapacitetom od 20 posto. Stanje nije dobro ali očekujemo sada pomalo, kako se grad bude budio, da će to i na nas da utiče.”

Gubitke bilježi i mostarski aerodrom. Ostali su bez značajnih finansijskih sredstava, a po svemu sudeći, ukida se linija zа Njemačku, odnosno neće biti nastavljena ni saradnja sa Germanwingsom. Uprkos teškoj situaciji, neće biti otpuštanja radnika.

MARIN RASPUDIĆ, direktor Aerodroma Mostar

“Negdje oko 3 miliona su gubici. Ne može se to baš tačno reći, mislim da ovu godinu treba nekako preživjeti i spremati se za iduću godinu.”

Odlukom Federalnog kriznog štaba javni autoprijevoznici danas mogu nastaviti rad. Vozit će u smanjenom kapacitetu, poštujući zaštite mjere.

АHMEDIN ŠABANAGIĆ, generalni direktor “Autoprevoz busa”, Mostar

“Mi smo se odlučili da svoje uposlenike ne otpuštamo, zadržali smo sve uposlenike i to se sad pokazalo kao ispravna odluka da smo dva mjeseca trpili finansijsku štetu. Mi smo isplatili plate i za mart i za april i nadamo se da će biti djelimično refundirane.”

Prazni autobuski peroni uskoro bi trebali postati prošlost. Međutim, nastalu štetu zbog skoro dva mjeseca nerada biće teško nadoknaditi.