Putevi u Bosni i Hercegovini su među najlošijima u Evropi. Puteve gradimo, uglavnom, kreditnim zaduženjem.

Pored kamate na pozajmljeni novac, plaćamo i takozvane penale, jer se novac ne povlači na vrijeme. Šta su političari obećavali, a šta smo dobili u proteklih 20 godina, istraživala je naša reporterka Arijana Misimović.

Bosna i Hercegovina izgradila je trećinu Koridora Vc, pompezno, prije 20 godina, najavljivanog projekta. Tačnije, od 330 kilometara autoputa do sada su izgrađena 102. Samo za rješavanje finansiranja i usvajanje odgovarajuće prostorno-planske dokumentacije, bilo je potrebno deset godina.

ENES ČOVRK, IPSA Institut

“U kontekstu održavanja postojećeg sistema puno ne zaostajemo, s obzirom da imamo određene probleme oko adekvatnog ulaganja u razvoj. Sa Slovenijom i Hrvatskom se još uvijek ne možemo ni porediti, u odnosu na ostale zemlje tu smo negdje u ravni.”

Trenutno je u izgradnji 40 kilometara autoputa na Koridoru 5c, a investicija je vrijedna između 350 i 360 miliona maraka.

JP Autoceste FBiH

“Prelomni objekat za završetak Koridora 5c je tunel Prenj. Onog momenta kada dodijelimo ugovor za tunel Prenj od tog momenta treba šest godina, a sve ostalo se može završiti. Trebamo imati i podršku vlade za to, od finansijskih institucija podršku već imamo. U ovom momentu, JP Autoceste FBiH je osiguralo nove investicije vrijedne blizu dvije milijarde KM za novih 80 kilometra autoceste.”

FADIL NOVALIĆ, premijer FBiH

“Sve je obezbijeđeno u tom finansijskom smislu, ostaje da vidimo kako to tehnički izvesti na optimalan i najbrži način.”

Slično je i u Republici Srpskoj koja raspolaže mrežom dugom 106 kilometara, koja je, do sada, koštala više od 1,62 milijarde maraka.

Javno preduzeće „Autoputevi Republike Srpske” d.o.o. Banja Luka

“Ovog ljeta započela je izgradnja prvih kilometara na koridoru Vc, na pravcu od Tovire do Kostajnice, u dužini od 6 kilometara. Ugovorena je izgradnja još šest kilometara od Doboja prema jugu i međuentitetskoj granici. Krajem prošle godine, potpisan je koncesioni ugovor o izgradnji autoputa sa kineskim partnerima, a riječ je o 42 kilometra dugoj saobraćajnici između Banje Luke i Prijedora.”

Studija podobnosti, koju su proveli IPSA i Institut građevinarstva Hrvatske, pokazala je da su dionice puteva u Bosni i Hercegovini društveno, ekonomski i finansijski opravdane, te da donose značajne koristi u transportnim uslugama za korisnike i društvo.