Bivšem šefu “Folksvagenove” divizije luksuznih automobila “Audi” i još trojici danas je počelo suđenje zbog optužbi povezanih s prevarom s dizel-vozilima te kompanije na testovima izduvnih gasova, javlja BBC.

To je prvo krivično suđenje u Njemačkoj zbog skandala koji je izbio prije pet godina i koji je grupu “Folksvagen” koštao više od 32 milijarde eura novčanih kazni i poravnanja.

Rupert Štadler i još trojica optuženi su za prevaru, izdavanje lažnih sertifikata i krivično kažnjivo lažno reklamiranje.

Predviđeno je da komplikovano suđenje u Minhenu ima 176 ročišta i da traje do 20. decembra 2022. godine.

Šef Audija Rupert Stadler postao je prvi izvršni direktor kome se sudi zbog njemačkog skandala “dieselgate”.

Stadler se pojavio u srijedu pred sudom u Minhenu zbog optužbi koje uključuju i prijevaru, što on negira.

Audijev vlasnik Volkswagen priznao je da je instalirao softver koji je mogao varati testove emisije štetnih gasova u 11 miliona dizelskih vozila širom svijeta.

Niti jedan izvršni direktor nije osuđen zbog skandala u Njemačkoj. Međutim, dvoje zaposlenih u VW-u dobilo je zatvorske kazne u SAD-u.

Svjesna prodaja neispravnih automobila

Stadler je optužen za svjesnu prodaju automobila koji su manipulisali softverom motora i nisu bili u skladu sa ekološkim standardima.

Kada su američki regulatori otkrili prevaru 2015. godine, VW je u početku tvrdio da je to djelo šačice inženjera i da nisu umiješani viši menadžeri.

Ali svjedočenje zaposlenih navelo je tužioce da ostave Stadlera u pritvoru na četiri mjeseca 2018. godine.

Na optuženičkoj klupi su i bivši menadžer Audija i Porschea Wolfgang Hatz i dva bivša inženjera, koji također negiraju optužbe za prevaru.

Optuženi se terete za više od 434.000 vozila marke VW, Audi i Porsche prodanih u Evropi i SAD-u. Ako budu proglašeni krivima, prijeti im kazna do 10 godina zatvora, iako se presuda očekuje tek u decembru 2022. godine.

Stadler nije jedini visoki izvršni direktor kojem se sudi. Bivšem šefu VW grupe Martinu Winterkornu također će se suditi zbog optužbi za prevaru i manipulacije berzom.

Nagodba od 9 miliona eura

Trenutni šef VW-a, Herbert Diess, i predsjednik uprave Hans Dieter Poetsch suočili su se sa sličnim optužbama, ali taj je postupak obustavljen nakon što je VW pristao na nagodbu od 9 miliona eura.

Skandal “dieselgate” već je koštao VW više od 30 milijardi eura kazne, pravnih troškova i odštete vlasnicima automobila, uglavnom u SAD-u.

Rivali Daimler i Fiat Chrysler od tada se također suočavaju s optužbama za namještanje emisija.

U aprilu je VW riješio najveću tužbu u Njemačkoj – pristao je platiti oko 750 miliona eura za 235.000 kupaca pogođenim automobilima.

Sada se pokušava nagoditi s dodatnih 60.000 podnosilaca zahtjeva koji žele da proizvođač automobila otkupi njihova dizel vozila.