Bosanskohercegovački filmski autor i profesor na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, Faruk Lončarević, prepoznatljiv je po specifičnom pristupu filmskoj režiji. Nakon nekoliko uspješnih filmova, sada je objavio i knjigu koja se bavi istorijom specifičnog pristupa režiji filma. Prvo izdanje knjige objavljeno je u samostalnom onlajn izdanju.

Autor koji je snimio najduže kadrove u historiji bosanskohercegovačke kinematografije ističe kako je dugački kadar oduvijek bio njegov stilski izbor kao reditelja. Stoga je bilo sasvim prirodno što je o toj temi pisao u svom magistarskom radu na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, gdje radi kao profesor u oblasti filmske umjetnosti.
Na temeljima njegove master teze proizilazi i knjiga u kojoj posebnu pažnju posvećuje upravo “Dugačkom kadru”, koji je prisutan u cijeloj njegovoj filmografiji.

Njegov najnoviji film “Samo da ne ostane živa”, dirljiva drama o ubistvu Arnele Đogić, nastao kao samostalni umjetnički projekat autora i njegove ekipe, a ne kao proizvod pravnog lica, najbolje je svjedočanstvo takvog pristupa.

Kao autor koji je jednako aktivan u Indoneziji gdje je snimio desetak dokumentaraca, veza sa Dalekim Istokom dolazi do izražaja upravou njegovoj knjizi. Kroz rediteljsku strategiju tri najznačajnija autora dalekog istoka, knjiga se bavi historijskom poetikom i estetikom filma, te na koji način historijske konotacije utiču na filmski stil. Ujedno radi na nečemu što kroz praktični rad on to itekako povezuje sa svojim filmovima.

FARUK LONČAREVIĆ, autor knjige

Filipini, Tajland, Tajvan, i upravo sa tri velika reditelja iz ovih zemalja bavio sam se konkretno u knjizi. S druge strane također meni je bilo vrlo značajno da napišem knjigu iz teorije filma, koja zapravo nije suha teorija, nego uz nju dolaze primjeri, dolazi dvd sa insertima.

Prvo izdanje u online formatu objavljeno je bez ikakvih sredstava i uz pomoć prijatelja. Cilj je objaviti knjigu i u štampanom izdanju, jer postoji velika potreba. Ovakva vrste literature koja se bavi poetikom, estetikom i teorijom filma jako je malo zastupljena na našim prostorima i jezicima naroda u BiH. Stoga će ova stručna literatura pružiti jedan sasvim drugačiji pogled na filmsku umjetnost, i to ne samo profesionalcima i studentima, već i svima onima koji vole da promatraju, promišljaju i analiziraju izazovne filmove i kinematografiju uopće.