Učenici srednjih i osnovnih škola, sada već gotovo sigurno, kraj ove školske godine neće dočekati u školskim klupama. Provjera znanja odvija se online. Dok su jedni skeptični prema ocjenjivanju učenika na ovaj način, mnogi predavači tvrde kako je ovo za djecu vrijedno iskustvo.

“Draže mi bilo da idem u školu, nedostaju nam prijatelji”, rečenica je većine osnovaca i srednjoškolaca čije su učionice prazne od početka pandemije. Osim druženja, školarcima je teško pala i izolacija u kojoj su duže od mjesec dana. Na online nastavu su se navikli i ističu da ima prednosti, ali i mana. 

LAV MARINKOVIĆ, učenik Srednje škole primijenjenih umjetnosti

“Pošto sam ja prvi razred škole primijenjenih umjetnosti lakše mi je kad je tu profesor pored mene i ukazuje mi na neke greške koje pravim. Malo teže je profesorima da daju ocjenu jer kada ti kažu grešku u procesu rada ti to možeš ispraviti i onda dobiješ bolju ocjenu.”

MLADEN MAROJE DOLIĆ , učenik KŠC “Sveti Josip”

“Svaki materijal dobijemo dnevno od ponedjeljka do petka. Zavisi sve od profesora do profesora. Neki su više organizirani, neki nisu, ali sve je u biti isto.”

Profesori smatraju da ovakav način rada, nužan u ovoj situaciji, učenicima zapravo pruža funkcionalan pristup nastavi. Kada je riječ o mogućnostima tzv. prepisivanja, dodaju da je šaptanje moguće i u redovnoj nastavi.

VEDRAN ZUBIĆ, profesor geografije

“Nećemo se lagati, imamo po fakultetima bubice već 20 godina. Sada postaviti pitanje u ovakvom stanju kakvo će biti ocjenjivanje, hoće li neko nekome šaptati, preko viber grupa raditi kontrolne. Moguće sve ali, napominjem, zavisi sve od tipusa pitanja.“

Digitalni uređaji ovaj put su pomogli rad škola, a sama situacija izaзvana pandemijom ukazala је na manjkavosti sistema ocjenjivanja uopšte.

NAMIR IBRAHIMOVIĆ, direktor OŠ “Safvet-beg Bašagić”

“Sam sistem ocjenjivanje koji sada postoji unutar našeg obrazovnog sistema, nejasan je,  neefikasan, poprilično subjektivan. Tačno je da u ovom periodu dio roditelja radi sa svojom djecom, ali i tu moramo napraviti razliku da su djeca u nejednakom položaju. Neki roditelji mogu pomagati djeci, drugi roditelji rade.”

U ministarstvu kažu da su pokazatelji prisutnosti nastavi dobri, gotovo 100 posto, predavači se drže uputa, a povratka ovog polugodišta u školske klupe, najvjerovatnije, neće biti.

ANIS KRIVIĆ, ministar obrazovanja KS

“Bez adekvatnih odluka Kriznog štaba i Štaba civilne zaštite nećemo donositi bilo kakve odluke. Ministarstvo je spremno da ovu školsku godinu završi na online način.”

Da online nastava nije zaokružena priča u Bosni i Hercegovini, ni zakonima ni podzakonskim aktima, saglasni su svi. Ipak, poručuju, ocjenjivanje neće biti prepreka okončanju školske godine.