Prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS) online trgovina u Hrvatskoj je povećana za 13,9 odsto u prvoj polovini 2020., a iz Hrvatske gospodarske komore (HKG) ističu kako je glavni uzrok epidemija koronavirusa.

U periodu od “lockdowna” potrošačke navike kupaca se mijenjaju i sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava online kupovini, poručuju iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).

Prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina povećana i do 15 odsto, što je veliki skok, s obzirom da se do sada na godišnjem nivou povećavala oko 12 odsto.

“Taj trend se nastavio i u sljedećim mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. povećana za 13,9 odsto“, istakla je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Proizvodi koji se najviše kupuju putem “webshopova” su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno se povećavala i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača.

Pandemija je dovela do velikog zaokreta, navodi HGK, jer su se prije korone online kanalima najviše plaćala putovanja i smještaj (54 odsto) te karte za zabavne sadržaje (41 odsto), dok sad upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja.

Koronakriza je samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača, ističe HGK, tako da klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombinuju s online trgovinom.