Druga ovogodišnja programska selekcija Pravo ljudski film festivala čiji je fokus nasilje otvara se danas.

Ta selekcija govori o nasilju kao instrumentu koji je u osnovi koncepta progresa čovječanstva. Iza “pravdanja” bilo kakvog čina nasilja – institucionalnog, kulturnog, ekonomskog ili sasvim doslovnog – uvijek postoji logika da su ga žrtve nasilja zaslužile, samim tim što postoje, takve kakve jesu – Druge.

Podjela Zemlje kroz teritorijalizaciju i granice iscrtane pomoću nasilja na političkoj mapi svijeta nacionalnih država zasigurno učvršćuje jednu “svetu” podjelu na svijet globalnog juga, trećeg svijeta, i centra, prvog svijeta, “civilizacije”. U takvom svijetu, samo jedan imigrant koji pređe “svetu” granicu može uzdrmati cjelokupan sistem – piše u programskoj bilješci 15. PLJFF-a koja adresira trenutno najurgentniji problem Evrope, tzv. migrantsku krizu.

Film “Purpurno more” Amel Alzakout i Khaleda Abdulwaheda, jednosatni snimak nastao pomoću kamere koju je Alzakout pričvrstila na zglob, zorno i mučno prikazuje sudbinu izbjeglica koji se plastičnim čamcima upućuju ka Evropi.

Selektor programa Diogo Pereira razgovarat će sa rediteljskim duom u sklopu PLJFF dijaloškog programa u petak, 4. decembra.

Nasiljem u širem smislu se, na više ili manje direktan način, bave i ostali filmovi okupljeni pod motom “Na mom raspadajućem tijelu, ljudi će vesti svoju budućnost”, između ostalih “Filmska traka 11004” Mirabelle Fréville.

Halima Ouardiri na poseban način u filmu “Džukele” prikazuje bijedu i dosadu marokanskog azila za pse koji čekaju usvajanje, dok Jyoti Mistry u “Uzroku smrti” tematizira femicid i razotkriva kako se skriva i perpetuira strukturno nasilje nad ženama i ženskim tijelima.

Filmovi iz ovog programa bit će dostupni gledaljima od 2. do 7. decembra, najavili su iz direkcije Pravo ljudski film festivala.