Retrospektivni program 14. Pravo Ljudski Film Festivala (PLJFF) počiva na ideji međugeneracijske odgovornosti i odgovornosti prema svekolikom životu na zemlji.

Taj program ima snažan postkolonijalni karakter jer, kako se ističe u saopćenju Festivala, eksploatacija prirode nikada ne ide bez porobljavanja ljudskih zajednica.

Tako film “Fausto” (Andrea Bussmann) spaja stara domorodačka vjerovanja Amerike: đavole, transformaciju, telepatiju, sa kolonizacijom i kontrolom prirode, otkrivajući njihovu međusobnu neodvojivost. Otkriće potonulog broda trgovaca robljem potaknulo je autore filma “Zmijska kiša” (Arjuna Neuman i Denise Ferreira Da Silva) na eksperiment u zajedničkom radu i zamišljanje budućnosti: postljudskog svijeta bez tehnologije.

Ekološka katastrofa koja je obilježila posljednju deceniju je eksplozija nuklearne elektrane u Fukushimi. Ona je tema kratkog filma “Ah čovječanstvo!” (Ernst Karel, Véréna Paravel i Lucien Castaing-Taylor) koji evocira apokaliptičku viziju modernosti, kao i sklonost ka historijskoj amneziji i futurističkim uzletima mašte. Istom temom bavi se i “Poluživot u Fukushimi” (Mark Olexa i Francesca Scalisi), dok prati usamljenog japanskog farmera koji se, suočen s opasnošću radijacije, bori da izgradi novi život.

Film “Yumen” (J.P. Sniadecki, Huang Xiang, Xu Ruotao) je priča o gladnim dušama, nemirnoj mladosti, lutajućem umjetniku i usamljenoj ženi – svima koji su u potrazi za ljudskim dodirom, te kolektivnom prošlošću unutar narušenog gradskog pejsaža. Film “Hljeb naš nasušni” (Nikolaus Geyrhalter) prikazuje prehrambenu industriju u Evropi bez komentara, nudeći monumentalne prizore, nadrealne pejzaže i industrijsku hladnoću koja ostavlja malo prostora individualizmu.

Pravo Ljudski Film Festival održava se od 27. novembra do 2. decembra.