Drama “Triptih”, nastala kao odgovor na epidemiološku situaciju i posljedice koje je izazvala u pozorištu, premijerno će biti izvedena 3. jula u Narodnom pozorištu u Sarajevu.

Drama donosi tri kratke predstave koje čine cjelinu.

Nastala iz želje i potrebe da pozorište živi i radi, a da se umjetnici bave svojim poslom, predstava “Triptih” je rezultat improvizacije u kojoj tri mlada reditelja eksperimentiraju i bave se aktuelnom “korona” situacijom, svako na svoj način. Prouzrokovana korona virusom, predstava nam dočarava kako ovaj virus i sve ono što se dešava zbog njega djeluje na pozorište i kakve posljedice ostavlja.

Pozorište se bavi samo sobom, ističe direktor Narodnog pozorišta Sarajevo Izudin Bajrović.

“Ne najavljujemo glamuroznu predstavu, ne najavljujemo predstavu koja će biti skupa, bogata, ali najavljujemo predstavu koja će biti životna, predstavu koja je proistekla iz naše želje da živimo, ne da živimo kao ljudi, nego da živimo kao umjetnici, da živimo kao pozorište”, rekao je Bajrović.

Troje mladih reditelja imali su zadatak da režiraju tri kratke predstave, koje skupa čine cjelinu, a sve poštujući okolnosti vezane za pandemiju koronavirusa i “Korona zakon”, te smanjeni iznos budžeta kao njegovu posljedicu. Svako od njih bavio se jednim segmentom života – duhovnim, fizičkim i društvenim, te su kroz određene priče obrađivali teme koje su ih zanimale.

EMIN HAJRIĆ, redatelj

“Mi smo se odlučili upravo za stanje pozorišta danas, kako mi to doživljavamo i vezano konkretno za koronu i za fizički aspekt, da se bavimo nekim nasiljem nad ženama odnosno nasiljem u porodici”, kazao je Hajrić.

Vanredna predstava za vanredne okolnosti, kako navode akteri, kreirana je za gotovo 0 konevrtibilnih maraka. Scenografija i kostimografija je iz fundusa pozorišta. Glumci su također uskraćeni za ono što bi mogli da pruže gledaocima zbog fizičke distance koju moraju poštovati na sceni.

ALEKSANDAR SEKSAN, prvak Drame Narodnog pozorišta Sarajevo

“Dovedeni smo u situaciju da, gotovo kao na akademiji, ispitujemo glumačka sredstva, jer ne smijemo da priđemo partneru, ne smijemo da zagrlimo partnera, poljubimo, udarimo, gurnemo… ne znam ni ja šta. Dakle, mi smo kao glumci na sceni veoma osakaćeni donošenjem ovog korona zakona”, objasnio je Seksan.

Priče o našoj svakodnevici, o problemima s kojima se susreću obični ljudi, pozorišni radnici i pozorište uopće, preispituje poziciju običnog čovjeka u odnosu na političare, sa samim sobom, sa svojom porodicom i egzistencijom.