Sindikat hrvatskih učitelja iznio je pet zahtjeva kao preduvjet za početak provođenja nastave u osnovnim i srednjim školama s obzirom na pandemiju koronavirusa i na potres u Sisačko-moslavačkoj županiji, koji je oštetio zgade te izazvao psihološke probleme kod djece.

Sindikat hrvatskih učitelja traži „odgodu početka nastave u Sisačko-moslavačkoj županiji, pisano informiranje zaposlenika i roditelja o stanju zgrada u kojima će se provoditi nastava, provođenje redovnih vježbi evakuacije i u drugim županijama na kojima je moguće jače podrhtavanje tla (kao prevencija), uz uvrštavanje tog programa kao redovitog i psihološku pomoć učenicima na područjima pogođenima potresom, te uvrštavanje zaposlenika u ustanovama za odgoj i obrazovanje u prioritetne skupine za cijepljenje protiv COVID-19, odnosno da se onima koji to žele cijepljenje omogući što prije”.

Sindikat traži odgodu početka online nastave za učenike iz Sisačko-moslavačke županije minimalno dva do četiri tjedna jer, kako navode, mnogi zaposlenici i roditelji iz tog područja volontiraju, rade na obnovi svojih i tuđih domova.

„Dolazi još hladnije vrijeme, tlo se još uvijek trese, nema uvjeta za rad ni učenje, a nekolicina onih koji mogu biti u svojim domovima nemaju ni dimnjaka ni grijanja. Mnogi učenici nalaze se u kontejnerima, nemaju struju i treba im još vremena za psihički oporavak od traume te nisu spremni za provedbu uobičajenog godišnjeg plana i programa, potrebna je psihološka pomoć i prilagodba nastave njihovoj specifičnoj situaciji. Ne postoji modul za primjerenu nastavu u ovim uvjetima – samo žele još malo vremena za prilagodbu te mole resorno ministarstvo da uvaži i njihovo mišljenje i to ne samo na temelju suhoparnog upitnika gdje se tko nalazi i ima li struje, a koji ne uvažava psihosocijalno stanje ni potrebe s terena”, ističe Sindikat hrvatskih učitelja.

Također upozoravaju na one učenike koji su s roditeljima napustili Sisačko-moslavačku županiju, nalaze se ili kod rodbine ili u privremenom smještaju diljem Hrvatske.

Također nije jasno hoće li učenici krenuti na nastavu prema modelu sukladno kojem se radi u županiji u kojoj se nalaze na privremenom smještaju (što bi značilo i odlazak na nastavu u novom okruženju s novim učiteljima, a koja nije prilagođena njihovim trenutnim potrebama) ili bi trebali biti na online nastavi sa svojim učiteljima i profesorima iz Sisačko-moslavačke županije kojih trenutno nema dovoljno, a većina njih nema nikakve uvjete da se online nastava uopće održi.

„Podržavamo peticiju zagrebačkih roditelja kojom se traži da se njihovoj djeci uoči početka nastave omoguće sigurni prolazi do škola te uklanjanje opasnih dijelova zgrada na svim prilaznim putovima do škola Zagreba, a i šire te u drugim županijama pogođenima potresom te tražimo što žurniju reakciju nadležnih tijela”, poručuje Sindikat hrvatskih učitelja.

Ukoliko se u gradu Zagrebu inzistira na početku škole u A modelu, traže da se zaposlenici i roditelji informiraju o stanju zgrada u koje će učenici ulaziti 18. siječnja 2021. i koji stupanj potresa može podnijeti pojedina odgojno-obrazovna ustanova.

„Nužno je provođenje vježbi za evakuaciju i ažuriranje protokola spašavanja i u drugim županijama koje su pogođene potresom te drugih županija u kojima su moguća jača podrhtavanja tla jer je prevencija u Republici Hrvatskoj i dalje nikakva te organizacija redovnih programa vježbi za evakuaciju i psihološke pomoći učenicima”, upozorava Sindikat hrvatskih učitelja.

Sindikat zahtijeva uvrštavanje zaposlenika ustanova za odgoj i obrazovanje u prioritetne skupine za cijepljenje protiv COVID-19, odnosno da se onima koji to žele isto omogući što prije.