Међународни аеродром Сарајево биљежи велике губитке у пословању јер је авио-индустрија једна од привредних грана које су у највећој мјери погођене пандемијом коронавируса. Само у периоду од 1. марта до 31. августа биљежи се смањење авио-операција за 70 посто, и путника за чак 90 посто, у односу на исти период прошле године.

Међудржавне рестрикције узрок су отказивања већине летова. Лоше пословање биљеже сви аеродроми у Федерацији Босне и Херцеговине. Аеродром Сарајево у првих осам мјесеци биљежи мањак од скоро осам милиона КМ. Процјене могућег губитка за цијелу годину износе више од 16 и по милиона КМ. Зрачни промет за Сарајево тренутно одржава шест компанија, док их је прошле године било 16. Због свега, у току је стална комуникација на релацији Управа Друштва-власник-Федерална влада.

САЊА БАГАРИЋ, портпаролка Међународног аеродрома Сарајево

“Са премијером Новалићем одржан је састанак у вези осигурања гаранција за кредитни аранжман код Развојне банке и сугласност за колатерале код комерцијалних банака. Договорено је да се подузму активности да се Пристојба за развој зракопловства у износу од 10 еура по путнику замрзне са циљем осигурања увјета за бржи повратак и долазак нових авиокомпанија.”

У Министарству промета и комуникација истичу да је очување стабилности Аеродрома Сарајево стратешки циљ како би се очувала радна мјеста и подигао обим зрачног саобраћаја.

АМАДЕО МАНДИЋ, помоћник министра промета и комуникација ФБиХ

“Већ смо дали дио помоћи Међународном аеродрому Сарајево у износу од 700.000 КМ субвенције за текуће пословање. Тренутно је на Влади ФБиХ донесен закључак да се изради Уредба.”

Уредба ће бити израђена, потврђују Из Владе Федерације Босне и Херцеговине.

ГОРАН МИРАШЧИЋ, савјетник премијера Федерације БиХ

“Дио тих средстава ће бити усмјерен и на ревитализацију авиосаобраћаја, дакле, на аеродроме у Федерацији Босне и Херцеговине. Око износа још увијек не можемо говорити. Дакле, до краја седмице ћемо знати тачне износе. Уредба ће се наћи на једној од наредних сједница Владе и план је да та средства буду пласирана до краја ове године.”

Да је ликвидност Аеродрома Сарајево додатно угрожена додатним капиталним пројектом, подсјећа заступник Федералног парламента Ирфан Ченгић. Наводи да је Аеродром до сада издвојио око 30 милиона КМ своје добити буџету Федерације Босне и Херцеговине.

ИРФАН ЧЕНГИЋ, заступник у Заступничком дому Парламента ФБиХ

“Десетине милиона ове таксе коју сваке године уплате па бар би био ред да се да она милионска сума која би била довољна да одржи ликвидност. У овом тренутку има један велики капитални пројекат изградње новог терминала због чега је њихова ликвидност и пословност угрожена, а њиховим радницима је већ смањена плата.”

Колико је опао превоз путника најбоље потврђује податак да је у задња три мјесеца превезено око 39 хиљада путника. У том периоду прошле године тај број је износио 480 хиљада.