Образовни систем у Босни и Херцеговини требало би озбиљно реформисати и прилагодити савременим токовима да бисмо могли школовати кадар, који би у будућности одговорио на све друштвене потребе. Ово је поручено на првој конференцији “Улога образовања у развоју друштвене кохезије”, која је одржана данас у Бањалуци.

Образовни систем у Босни и Херцеговини је застарио и не може да одговори на савремене глобалне токове. Потребно га је мијењати и прилагодити данашњим потребама како би школовали дјецу 21. вијека, сагласни су учесници конференције.

„Ми смо, у том смислу, у овој години завршили са реорганизацијом Републичког педагошког завода, Завода за образовање одраслих, радили смо на стандардизацији и ревизији занимања коју планирамо да до краја године усвојимо, а све у циљу да се наредне године озбиљно припремимо управо за иновирање наставних планова и програма“, каже министарка просвјете и културе Републике Српске Наталија Тривић.

“Али ја се питам, дакле, уколико немамо на високошколским институцијама квалитетне планове и програме који се темеље на “оутцоме”, значи на исходима, и уколико они не добију адекватно, квалитетно образовање базирано на дијалогу, на критичном размишљању, ко ће дјецу сутра учити?”, упитала је министарка образовања и науке Федерације Босне и Херцеговине Елвира Дилберовић.

Управо је високо образовање потребно усмјерити у другом правцу. У Републици Српској се, новим Законом о високом образовању, постављају нови темељи. Очекује се иновирање студијских програма.

“Ја мислим да ћемо новим Законом о високом образовању створити солидне темеље да на нашим високошколским установама можемо изучавати оно што је актуелно на глобалном нивоу, а то су климатске промјене, питање социјалних, односно друштвених миграција, можда оно чему смо ми на простору Балкана и највише изложени”, наводи министар за научно-технолошки развој, високо образовање и информационо друштво РС Срђан Рајчевић.

Члан Предсједништва БиХ Милорад Додик сматра да је образовни систем у БиХ потребно реформисати да би се укључио у регионалне и глобалне процесе, као и да ће садашњи одговори одредити будућност ових простора.

“Ми морамо на крају овог процеса да имамо један успјешан систем. Уколико то не будемо имали, уколико не будемо имали успјешно образовање и успјешан резултат тог образовања, наравно да ћемо имати, и можемо прогласити, неуспјех”, рекао је Додик.

Ова конференција окупила је људе из разних области који су изнијели идеје и препоруке, како би цјелокупни пројекат добио што конкретније резултате.

“Циљ пројекта који проводе УНЕСЦО, УН и УНДП јесте да промовише друштвене вриједности и да се боримо против разних неједнакости, помогнемо солидарности, друштвеној кохезији, а све то како би обезбиједили мир“, казала је овом приликом резидентни координатор УН-а у БиХ Сезин Синаноглу.

Прва конференција “Улога образовања у развоју друштвене кохезије” одржана је у оквиру пројекта “Дијалог за будућност: промовисање друштвене кохезије и разноликости у БиХ”, који реализују УНЕСЦО, УНИЦЕФ и УНДП, у партнерству са Предсједништвом БиХ.