Град Беч планира 11. јануара покренути инфраструктурни пројекат стољећа вриједан 2,1 милијарду еура, а ријеч је о проширењу метро линија У5 и У2 у центру града, као одговор на двије актуелне кризе – корона и климатску кризу.

Иако саобраћај представља највећи проблем за заштиту климе, Беч биљежи најнижу емисију ЦО2 те се са 1,77 тона ЦО2 по глави становника налази далеко испод аустријског просјека.

Разлог томе је одлична мрежа јавног пријевоза у Бечу, док је метро еколошка жила куцавица града. Проширењем метро мреже Беч ће уштедјети 75.000 тона ЦО2 на годишњем нивоу.

Европска унија је дефинисала нови климатски циљ – смањење емисије стакленичких плинова за најмање 55 одсто до 2030. године, док Град Беч до 2040. године намјерава постати климатски неутралан град.

Инвестирање у јавни пријевоз доноси 30.000 нових радних мјеста, 300 милиона нових путника годишње и јача куповну моћ грађана.

Метро мрежа у Бечу је и претходних година непрестано побољшавана. Након недавно завршених радова на продужетку У2 према Сеестадт и У1 према Оберлаа, са овим пројектом у центру града код Вијећнице и нове станице Франкплац метро мрежа ће расти за пет километара и шест нових метро станица.

У2 ће се такођер проширити према југу – преко Пилграмгассе до Матзлеинсдорфер Платза, а касније до Wиенерберга.

За рад на адаптацији будуће линије У5 која би требала саобраћати без возача, одсјек У2 Шотентор-Карлсплац морат ће бити затворен двије године. Затварање овог одсјека, које је већ од раније предвиђено, требало би се догодити у мају 2021. године, јавља Еуроком ПР-Сарајево.