Здравко Видовић из Мостара велики је заљубљеник и колекционар аутомобила олдтимера.

Његову колекцију чини укупно седам возила, једно је тренутно на поправци, а Здравко нам је током посјета представио два. Ријеч је о Мерцедесу и Реноу 4, старим пет и четири деценије.

Видовић је уједно и покретач и први човјек Олдтајмер клуба Мостар, који у овом тренутку окупља 60 чланова, међу којим је 20 активних. Неки од њих, такођер, у својим гаражама чувају по шест или седам возила ове врсте, а Здравко је казао да је клуб на чијем је челу у правом смислу ријечи – “чудноват“.

“Настали смо прије 11 година тако што се окупило пет, шест људи који то воле. И направили смо нешто што је мало ко успио у свијету. Једини смо клуб у Свјетској организацији ФИВА. Ријеч је о асоцијацији која баштини културу старих аутомобила, мотора и која уједно окупља људе који воле дружити се, путовати и размјењивати искуства. Паралелно са чланством у ФИВА-и смо и партнер UNESCO-а, а гајимо такођер и пријатељство са 150 клубова у свијету. У Боливији или Аргентини се зна за Мостар и Босну и Херцеговину захваљујући Олдтајмер клубу Мостар. Прошле године смо били једини Балканци у Женеви гдје смо гостовали на највећем скупу Олдтајмера у свијету“, рекао је Видовић.

Олдтајмер клуб Мостар овлаштен је за увоз старих аутомобила у Босну и Херцеговину. Закон о регистрацији возила ове врсте у БиХ још увијек “каска“, а дотад је, каже, потребно урадити процјену и провјерити аутентичност сваког од њих. У свом Ренаулту 4 Видовић је у прошлој години прешао око 6.000 километара.

“Обишли смо цијели Балкан. Екипа Олдтајмер клуба Мостар призната је у Европи и редовно долазимо у све дијелове континента. Људи можда све криво схватају, сматрајући да је за све ово потребно доста новца, иако је новац у свему најмање важан. Најважнија је љубав. Људи са новцем су колекционари, а ми љубитељи Олдтајмера и то је суштинска разлика. Бит су повезивање, путовања и дружења. Увезали смо се са савезима у Србији, Црној Гори и Хрватској, те недавно и са Савезом Косова, који је ушао у свјетску организацију, а однедавно смо и једини балкански клуб који је ушао у најјачу њемачку Олдтајмер асоцијацију“, причао је Видовић.

Попут Здравкове, богате су и колекције осталих чланова Мостара.

“Имамо доста добрих аутомобила. То су ријетка возила. Напримјер, старе С класе и такозвани двосједи, као и БМW произведен 1936. године. Најмлађи Олдтајмери су они који имају мало више од 30 година. То нису стародобна аута. Стародобна се уствари ријетко сусрећу код нас. Ми смо земља у којој се често на путевима могу видјети аута која у иностранству представљају Олдтајмере. Иначе у Босни и Херцеговини је све више колекционара. Јављају се млади, купују и траже старе аутомобиле“, истакао је Видовић, који у колекцији има BMW из 1941. и Опел Рекорд из 1968. године.

Олдтајмер клуб Мостар традиционално сваке године у мају организује велику ревију Олдтајмера из цијелог свијета који пролазе кроз Мостар и Херцеговину. Граду ће ускоро подарити велики музеј у склопу којег ће се наћи велики гаражни простор за аутомобиле, антикварница и пуб. Објекат ће заживјети у просторијама некадашње касарне ЈНА у насељу Родоч.