Електрични тротинети занимљив су, практичан, али и еколошки исплатив вид алтернативног градског превоза. Уколико користимо тротинет, онда смо и учесници у саобраћају, међутим, како Закон о безбједности саобраћаја третира ово превозно средство?

Закон још не познаје термин “тротинет” нити је регулисао његову употребу. Радна група при Министарству промета и комуникација Босне и Херцеговине ради на изради измјена и допуна Закона. Које битне прописе о тротинетима треба донијети?

ЗОРАН АНДРИЋ, Министарство промета и комуникација БиХ

“Оно што је битно јесте максимална брзина кретања код таквих возила, битна је снага мотора којим се покреће тај тротинет. Припремили смо одговарајуће измјене и допуне прописа. Оно о чему ћемо у оквиру радне групе повести дискусију јесу новчане казне – ако неко не користи тротинет у складу са прописаним одредбама и, наравно, начин на који се таква вожња осигурава у саобраћају, у складу са важећим законима које имамо у Босни и Херцеговини, када је у питању обавезно осигурање од аутодговорности. На одређени начин морамо посветити пажњу осигурању таквих возила, односно, свјесни смо да и таква возила могу учествовати у саобраћајним незгодама, могу изазвати саобраћајну незгоду.”

Тротинети на улицама су постали свакодневна појава, а како грађани на то гледају и да ли им се овај вид превоза допада можете погледати у наставку.