Стање пандемије коронавируса у којем се налази цијели свијет, посебно је тешко за дјецу с потешкоћама у развоју и њихове родитеље, казала је др. сци. Нирвана Пиштољевић из Удружења ЕДУС – Едукација за све.

„Тренутно стање у којем се налази читав свијет нарочито је тешко за малишане с потешкоћама и њихове породице. Страх од вируса, ограниченост кретања и провођења свакодневних активности, већ су оставили траг на цијело друштво“, рекла је др. Пиштољевић.

Додала је да дјеца с потешкоћама често не разумију што се дешава око њих, те су зато анксиозна у свакодневним друштвеним интеракцијама и било којим промјенама рутина, а у доба пандемије то може проузроковати још већи страх, стрес и фрустрацију.

„Под таквим притиском дјеца могу развити нове видове неприкладних понашања, те постати агресивна и аутоагресивна. Зато, у овом тешком периоду за све, друштво треба да пружи максималну подршку и покаже разумијевање за ове малишане и њихове породице. Ми у ЕДУС удружењу смо покренули пројекат „Сретни и сигурни код куће“, кроз који смо дјеци широм БиХ и регије омогућили „учионице у кутији“ с обиљем играчака и едукативних материјала, као и пратећим програмом за родитеље о кориштењу овог садржаја код куће“, рекла је др. Пиштољевић.

Циљ програма је дати родитељима алате и примјере, уз могућност конзултације са стручњацима, а дјеци пружити забаван, али едукативан начин да испуне своје вријеме и креирају нове рутине. Пружање подршке најосјетљивијим члановима друштва и њиховим породицама је од велике важности, поготово за вријеме пандемије, а свако од нас може допринијети с мало стрпљења и разумијевања.

Др. Нирвана Пиштољевић је завршила студиј психологије на Рутгерс универзитету у САД, док је постдипломске студије је похађала на Универзитету Колумбија у Њу Јорку. Стекла је три магистерија, те је докторирала је 2008. године на Универзитету Колумбија у области примијењене бихевиоралне анализе, након чега на истом универзитету предаје на постдипломским студијима, на предметима специјалног образовања и инклузије. Објавила је бројне научно истраживачке радове с фокусом на индукцију говора и развојних фаза код дјеце с потешкоћама у развоју. Од 2010. године је Извршна директорица Удружења ЕДУС-Едукација за све за дјецу с и без потешкоћа у развоју.