Министар промета и комуникација Федерације БиХ Денис Ласић изјавио је како како ће тунел Прењ бити најзахтјевнији грађевински подухват те нагласио како ће се до 2027. односно 2028. године довршити све дионице на коридору 5ц.

Влада Федерације Босне и Херцеговине у четвртак је у Мостару на сједници једногласно усвојила планове пословања Јавног подузећа (ЈП) Аутоцесте ФБиХ д.о.о. Мостар за 2021. годину, као и за период од 2021. до 2023. године.

Министар промета и комуникација Федерације БиХ Денис Ласић истакнуо је како је циљ ових планова, али и Владе заједно с Управом Аутоцеста ФБиХ убрзати радове на свим дионицама које су у изградњи.

Ови планови одавно су били у припреми, чекали смо новог директора, односно нову Управу Аутоцеста ФБиХ да својим дјеловањем прилагоди тај план, то јест да кроз њега добијемо што ефективнији рад самог подузећа. Циљ нам је такођер што прије додијелити ове дионице које су још на чекању како би ‘напали’ коридор Вц у цијелости – казао је Ласић.

Нагласио је како су тренутно два пројекта у фокусу.

У питању су тунел Прењ и дионица Мостар сјевер-Мостар југ. Та два пројекта желимо што прије ‘напасти’ и надамо се да ћемо врло скоро ићи у избор извођача радова и надзора. Кроз овај план дали смо нагласак и на брзе цесте и желимо што прије осигурати средства за три правца, и то према Тузли, Бихаћу, те за ову нашу спојницу Мостар-Широки Бријег-граница Републике Хрватске. Осим коридора Вц, који нам је на неки начин приоритет, наведене брзе цесте су такођер међу важнијим стварима у чију реализацију желимо кренути у периоду који је пред нама – устврдио је Ласић.

Министар је напоменуо како ће тунел Прењ бити најзахтјевнији грађевински подухват те нагласио како ће се до 2027. односно 2028. године довршити све дионице на коридору Вц.

Директор ЈП Аутоцесте ФБиХ Елмедин Володер истакнуо је како је финанцијска конструкција цијелог коридора комплетно заокружена.

Осим наведеног плана, који се односио углавном на коридор Вц, данас је усвојена и апелација за финанцирање преосталог дијела једне једине дионице, а то је од Ивана до Овчара. Као што је и министар Ласић споменуо изградња тунела Прењ и дионице Мостар сјевер-Мостар југ су приоритети, а ја бих ту додао још једну, а то је дионица дуга неких 38-39 километара, а која иде од Добоја преко Медакова до Жепча. Потписивање уговора за ту дионицу би требало бити на прољеће идуће године – казао је Володер.

Што се тиче тунела Прењ, Володер је навео како је почетак радова планиран за октобар идуће године, а да би његова градња требала трајати 4-5 година.

Осим свих ових набројаних дионица, остале су још само двије важније дионице, а то су Овчари-тунел Прењ и дионица тунел Прењ-Мостар сјевер. Ове двије дионице би требале бити завршене кад и тунел Прењ јер се наведени тунел не би могао користити средстава, реализацијама из прорачун ФБиХ или из других извора, а све у циљу брже изградње аутоцеста и брзих цеста у Федерацији.без њих, а предвиђене су прије и иза тунела – казао је Володер.

Министар Ласић нагласио је како је изградња цесте Столац-Неум у завршној фази те да би ова два мјеста требала бити спојена најдаље до прољећа 2022. године.

Главни циљеви предвиђени трогодишњим планом пословања ЈП Аутоцесте ФБиХ односе се на заснивање рада на економским принципима самоодрживости, осигурању континуитета услуга одржавања, пројектирању.

Планирано је и унапрјеђивање услуге корисницима кроз постпаид плаћање, увођење смарт картица, те константно побољшање ИТ инфраструктуре, као и наставак активности на осигурању средстава из различитих извора, међународних кредитних