Девет година након што је израђен о трошку Европске комисије, у Тузли је презентован пројекат модернизације дијела магистралног правца Тузла-Сарајево. Градња заобилазнице око Живиница, требала би почети половином наредне године.

Презентирани пројекат дио је шире замисли о модерницацији цестовног праваца Тузла- Сарајево, започетог прије девет година на превоју Караула. Дионица Шићки Борд – Ђурђевик, мјерено фреквенцијом саобраћаја, одавно захтијева градњу ауто пута. Пројекат међутим поново предвиђа градњу саобраћајанице у категорији магистралне цесте, која би заобилазила насеља Хусисно и Љубаче, Град Живинице и Ђурђевик, укупне дужине непуних 17 километара.

ДЕНИЈАЛ ТУЛУМОВИЋ, премијер

Читав Тузлански кантон је у својеврсној саобраћајној блокади, и то је један од разлога што смо кренули и прије него што смо именовани за представнике владе у једну оваку кампању, и успјели смо да добијемо средства са Владе ФБиХ.

Укупна цијена пројекта износи 146,3 милиона марака. Званичници Тузланског канота су у одбрану озбиљности пројеката наглашавали наводно већ дозначениа средства Федералне владе, довољна за почетак радова половином наредне године.

ЕДИН БУШЕВАЦ, министар промета и трговине ТК

Знате да смо добили четрдесет милиона из добитит јавних предузећа, што ће бити довољно за идућу акобогда, надам се да ћемо почети, половином идуће године, а остатак новца ћемо гледати да добијемо путем кредита.

ЉУБО ПРАВДИЋ, директор ЈП Цесте Федерације

Влада ће сигурно наставитит са улагањем, у ову дионицу јер је ово по промету једна од најоптерећенијих дионица у Федерацији, значи има преко петнаест тисућа возила ПГД просјечно.

Дионица Шићки Брод-Ђурђевик подразумијева и један тунел, од Босанске Пољане до насеља Церик, те Мост на Спречи, а цијела траса је оцијењена не нарочито захтјевном. Иако су слични пројекти најављивани и прије 18 година, а да није урадјено вишта, на новинарска није било аргументованих објашњења.