Претходних дана на друштвеним мрежама је објављен снимак вршњачког насиља у једној цазинској школи. Уз бројне неистине додатни су проблеми настали и на друштвеним мрежама. Поставља се питање колико и на који начин ситуација изазвана коронавирусом утјече на дјецу.

Снимак је наводно настао прије отприлике два мјесеца, а претходних дана се појавио на друштвеним мрежама. На снимку два дјечака узнемиравају трећег, а инцидент је настао у другој средњој школи Цазин. Међутим, из МУП-а су нам рекли да се овај инцидент не може окарактеризирати као вршњачко насиље јер није било континуитета.

“Ми у овом тренутку не можемо још потврдити да се ради о вршњачком насиљу. Снимак је настао прије више од 2 мјесеца и у овом случају се ради о једном изолованом инциденту. Полиција је у контакту са свим виновницима овог догађаја”, изјавио је Але Шиљдедић, портпарол Управе полиције УСК.

Уз видео објављене су и бројне неистине међу којима и то да је ријеч о аутистичном дјетету, због чега се на друштвеним мрежама позивало на насиље.

“Играло се на карту емоција па је казано да је ученик који је жртва да је аутистично дијете и дијете са потешкоћама у развоју што није тачно”, наводи директор Друге средње школе Цазин Харис Ћоралић.

Како и на који начин ситуација са пандемијом коронавируса утиче на дјецу? Стручњаци сматрају да оставља велике посљедице на ментално здравље дјеце и на све негативне појавне облике понашања. С пандемијом се дошло у ситуацију да се морају мијењати и породичне и све остале животне навике, што је јако стресно и за просвјетне раднике и за породицу и за дјецу.

“Некако је сад и пандемија изазвала још већу фрустрираност јер немају избора, немају излазака, укинути су социјални контакти и онда када се нађу у таквој ситуацији као да су заборавили како је то бити један са другим”, сматра психолог Катарина Мравак Лукетина.

“Савјет свима нама јесте да све наставне садржаје, све наше свакодневне обавезе које имамо према наставним плановима и програмима, смањимо, а да појачамо социјално интеракцију и да радимо са ученицима и да их припремимо за живот мало другачији него што је био прије пандемије”, каже Фуада Порачанин Церић, педагог у Основној школи Тодорово.

Ментално здравље дјеце је у овом времену заиста нарушено. Због тога се сви морају укључити и усмјерити своју енергију како би код младих покушали развијати друштвене компоненте које су важне за живот, а самим тим не дозволити да дође до немилих сцена каквим смо свједочили претходних дана, сматрају стручњаци.