Мостарски театар младих данас, четвртог дана МАТ феста, на Меморијалној сцени 2532 с почетком у 19 сати игра другу репризу представе “Пуста земља” рађене по чувеној истоименој поеми Т. С. Елиота.

Пуста земља је дуга поема која је широко призната као једна од најпознатијих поема 20. стољећа и најзначајније дјело модерне поезије, подсјећају из Мостарског театра младих.

Објављена је 1922. године. Поема се први пут појављује у Уједињеном Краљевству у листопадском издању часописа „The Criterion”, у Сједињеним Америчким Државама у издању часописа у студеном “The Dial,” а у просинцу 1922. године је објављена као књига.

Позната је по фразама попут „Април је најсвирепији мјесец“, „Показат ћу ти страх у прегршти праха“ и мантри на језику санскрит „Shantih, shantih, shantih“.

Елиотова поема нам представља легенду о Светом гралу и Краљу Рибару у комбинацији с приказом сувременог британског друштва. Елиот указује на многе књижевне и културне алузије из Западног канона, будизма и хиндуистичких Упанишада и зато многи критичари и знанственици сматрају ову поему мрачном.

Тон поеме осцилира између сатиричног и пророчанског, а поему карактеризирају нагле и ненајављене промјене наратора, простора и времена, као и алузије на многобројне и међусобно често различите културе и књижевности.

Поема се састоји из пет дијелова. Први дио поеме „Сахрана мртваца” приказује различите мотиве разочарења и очаја. Други дио „Партија шаха” описује неколико ликова, чије се нарације смјењују, а који из искуства говоре на те теме „Проповијед ватре“, трећи дио поеме, представља филозофску медитацију која је повезана са сликовитим приказом смрти и порицања самог себе, насталим под утјецајем Августина Хипонског и источњачких религија.

“Смрт од воде” је, четврти и уједно најкраћи дио поеме, након којег она кулминира у петом дијелу „Оно што рече гром“, који доводи до закључка кроз слику страшног суда.

Како је поему прочитао еМТееМ и довео је у везу са друштвом у којем живимо говори представа.

У представи играју: Сара Кљајић, Сарах Сарић, Ирма Липовац, Миран Бечевић, Кемо Крпо, Харис Пашић, Аднан Братић, Анес Мушић и Тарик Беговић, а режирао ју је Сеад Ђулић.