Ученици средњих и основних школа, сада већ готово сигурно, крај ове школске године неће дочекати у школским клупама. Провјера знања одвија се онлајн. Док су једни скептични према оцјењивању ученика на овај начин, многи предавачи тврде како је ово за дјецу вриједно искуство.

“Драже ми било да идем у школу, недостају нам пријатељи”, реченица је већине основаца и средњошколаца чије су учионице празне од почетка пандемије. Осим дружења, школарцима је тешко пала и изолација у којој су дуже од мјесец дана. На онлајн наставу су се навикли и истичу да има предности, али и мана.

ЛАВ МАРИНКОВИЋ, ученик Средње школе примијењених умјетности

“Пошто сам ја први разред школе примијењених умјетности лакше ми је кад је ту професор поред мене и указује ми на неке грешке које правим. Мало теже је професорима да дају оцјену јер када ти кажу грешку у процесу рада ти то можеш исправити и онда добијеш бољу оцјену.”

МЛАДЕН МАРОЈЕ ДОЛИЋ , ученик КШЦ “Свети Јосип”

“Сваки материјал добијемо дневно од понедјељка до петка. Зависи све од професора до професора. Неки су више организирани, неки нису, али све је у бити исто.”

Професори сматрају да овакав начин рада, нужан у овој ситуацији, ученицима заправо пружа функционалан приступ настави. Када је ријеч о могућностима тзв. преписивања, додају да је шаптање могуће и у редовној настави.

ВЕДРАН ЗУБИЋ, професор географије

“Нећемо се лагати, имамо по факултетима бубице већ 20 година. Сада поставити питање у оваквом стању какво ће бити оцјењивање, хоће ли неко некоме шаптати, преко вибер група радити контролне. Могуће све али, напомињем, зависи све од типуса питања.“

Дигитални уређаји овај пут су помогли рад школа, а сама ситуација изазвана пандемијом указала је на мањкавости система оцјењивања уопште.

НАМИР ИБРАХИМОВИЋ, директор ОШ “Сафвет-бег Башагић”

“Сам систем оцјењивање који сада постоји унутар нашег образовног система, нејасан је, неефикасан, поприлично субјективан. Тачно је да у овом периоду дио родитеља ради са својом дјецом, али и ту морамо направити разлику да су дјеца у неједнаком положају. Неки родитељи могу помагати дјеци, други родитељи раде.”

У министарству кажу да су показатељи присутности настави добри, готово 100 посто, предавачи се држе упута, а повратка овог полугодишта у школске клупе, највјероватније, неће бити.

АНИС КРИВИЋ, министар образовања КС

“Без адекватних одлука Кризног штаба и Штаба цивилне заштите нећемо доносити било какве одлуке. Министарство је спремно да ову школску годину заврши на онлајн начин.”

Да онлајн настава није заокружена прича у Босни и Херцеговини, ни законима ни подзаконским актима, сагласни су сви. Ипак, поручују, оцјењивање неће бити препрека окончању школске године.