Америчка мултинационална технолошка компанија Амазон у четвртом кварталу 2020. године остварила је продају која је премашила 100 милијарди долара, први пут у историји те компаније, наводи се у извјештају о финансијским резултатима.

Компанија за е-трговину саопћила је да је нето продаја порасла за 43,7 посто на 125,6 милијарди долара у четвртом кварталу прошле године, у односу на продају од 87,4 милијарде долара из истог периода претходне године.

Расту продаје, како се наводи, највише су допринијели повећање интернетске куповине током пандемије коронавируса и празника.

Нето продаја Амазона за цијелу 2020. порасла је за 37,6 посто на 386 милијарди долара, са 280,5 милијарди из 2019. године.

Нето приходи компаније су порасли за 118 посто на 7,2 милијарде долара у периоду од октобра до децембра прошле године, а укупна зарада достигла је 21,3 милијарде током цијеле 2020, у односу на 11,6 милијарди из 2019, што представља раст од 83,6 посто.

Милиони људи у Сједињеним Државама и широм свијета окренули су се куповини путем интернета од марта прошле године, када су уведене строге мјере карантине и боравка у домовима због ширења пандемије коронавируса.

Из Амазона су навели да процјењују да ће нето продаја компаније износити између 100 и 106 милијарди долара у првом кварталу ове године, што би био раст између 33 и 40 посто у односу на први квартал 2020.