Ова година за мостарске ватрогасце захтјевнија је у односу на претходне, а само у мјесецу српњу припадници Професионалне ватрогасне постројбе (ПВП) Града Мостара имали су више од стотину интервенција.

“Узрок томе је вријеме. Клима ове године је суша, има пуно мање падавина, температуре су изнимно високе, а горива материја је огромна и то резултира већим бројем интервенција. Само у овом мјесецу ПВП Мостар до сада је имао 110 интервенција, а онај дан када је Мостар био најтоплији у Еуропи имали смо 11 интервенција”, казао је за Фену заповједник ПВП-а Мостар Петар Јурић.

Тренутно је у овој ватрогасној постројби стално запослен 71 дјелатник.

“То су дјелатници који раде у смјенама, оперативни радници, аутомеханичари, електричари, сервисери, дакле укупно 71 запосленик, а по систематизацији би нас требало бити 80. Осим тога у овом тренутку имамо још 18 дјелатника, од којих пет на одређено вријеме и 13 по уговору о дјелу које је Град Мостар примио за љетни период, односно период појачане пожарне активности. То град учини сваке године, с тим да је ове године примљено највише дјелатника до сада, и без тих људи ми не бисмо могли одговорити на све послове који нас чекају у љетном периоду”, казао је Јурић.

Обука гаситеља и модернизација возног парка

Нагласио је како Професионална ватрогасна постројба Мостара свакодневно проводи едукацију ватрогасаца на основној разини.

“Стварно смо заинтересирани слати наше људе, нарочито оне млађе које примамо, на едукације у неке мало веће центре. Едукација је нешто што је неопходно и што се мора радити свакодневно и у што се мора улагати, а за оно што ми немамо овдје морамо слати људе на обуку тамо гдје су бољи увјети. Одвајамо и средства за ту намјену и само могу рећи да нисам баш задовољан учесталошћу одлазака наших ватрогасаца на обуке у веће центре”, навео је заповједник ПВП-а Мостар.

Осврћући се на техничку опремљеност мостарских ватрогасаца, Јурић је истакнуо како су задњих година направљени први кораци ка модернизацији возног парка.

“Прије седам-осам година били смо у изузетно тешкој ситуацији када су ватрогасна возила у питању. Возни парк у том периоду био је веома стар, дотрајао и подложан кваровима, па се онда кренуло у његово обнављање по приоритетима. Обновљена су навална и техничка возила, а сада су на ред дошле ватрогасне аутоцистерне. Град Мостар је купио четири, а Управа за цивилну заштиту и ватрогаство ХНЖ-а нам је донирала три ватрогасна возила, тако да смо се у том сегменту добро покрили. Ватрогасне цистерне су нам акутан проблем. Најмлађа коју имамо је 1984. годиште, а има и старији све тамо до 1965. годишта”, казао је заповједник ПВП-а Мостар.

Додао је како ће крајем ове и почетком сљедеће године и тај сегмент у знатној мјери бити обновљен.

“Још ово љето морат ћемо издржати с овим старим ватрогасним цистернама, али и тај проблем ће ускоро бити ријешен. Круна свега су аутољестве, које Мостар изнимно треба, јер ми сада радимо с аутољествама произведеним 1968. године и које су пуно више покварене него исправне, генерално речено нису употребљиве, и то нам је изузетно битно и потребно. Што се тиче особне и скупне ватрогасне опреме ту сваке године чинимо искораке, а све ово не значи да смо задовољни и да је све на некој задовољавајућој разини, али напредујемо, идемо корак по корак и ако наставимо овим темпом мислим да ћемо за 5-6 година моћи рећи да смо на неким задовољавајућим разинама што се тиче ватрогасне технике и опреме”, казао је Јурић.

Центар ватрогасних зрачних снага

Када су у питању велики шумски пожари и спремност ПВП-а Мостар да се бори с њима, заповједник мостарских ватрогасаца истакнуо је како би најбоље рјешење била успостава посебне јединице за гашење пожара из зрака.

“Имамо огромне штете због тога што не можемо гасити пожаре на неприступачним теренима и онима који су контаминирани минско-експлозивним средствима, а таквих у околици Мостара, нажалост, има изнимно пуно. Оно с чиме сада располажемо, односно што можемо користити, су два хеликоптера Оружаних снага БиХ, који такођер нису баш у неком репрезентативном стању, а осим тога процедуре кориштења тих хеликоптера су изнимно комплициране што није учинковито. На примјер ако имамо потребу за зрачним снагама, учинак можемо очекивати ако нам оне дођу тај дан или најкасније сутрадан, а ако зрачне снаге дођу за два-три дана учинак је занемарив, а трошкови су огромни. Оно што имамо морамо боље искористити, а Мостар има сву инфраструктуру и потребне увјете да се у њему направи неки центар ватрогасних зрачних снага”, истакнуо је Јурић.