Представа Камерног театра 55 “Умри мушки” вечерас ће свечаним извођењем обиљежити 30 година од премијере.

Настала као непретенциозна и нискобуџетна комедија о мушко-женским односима, “Умри мушки” је захваљујући интересу публике постала култна представа Камерног театра, забиљеживши 449 извођења, док ће 450. бити управо вечерас, на њен тридесети рођендан.

“Умри мушки” је премијерно изведена 1990. године као дипломски рад студентице глуме Татјане Шојић, а данас првакиње драме Камерног театра 55. Поред ње, у представи играју и Сенад Башић и Адмир Гламочак, који је уједно и редитељ.

Директор Камерног театра 55 Емир Хаџихафизбеговић, говорећи на данашњој конференцији за медије о дуговјечности те представе, истакнуо је да је ријеч о комаду који је најизвођенији у БиХ, а други по извођењу и року трајања у региону, након “Стилских вјежби” које су Загребу на сцени трајале 50 година.

Директор Камерног театра 55 Емир Хаџихафизбеговић, говорећи на данашњој конференцији за медије о дуговјечности те представе, истакнуо је да је ријеч о комаду који је најизвођенији у БиХ, а други по извођењу и року трајања у региону, након “Стилских вјежби” које су Загребу на сцени трајале 50 година.

Тања Шојић подсјећа како је игром случаја дошло до тога да се једна испитна представа припрема у позоришној кући, те како је након испита од тадашњег руководства Камерног театра 55 стигла понуда да представа остане на репертоару.

Шојић је истакла да су на почетку били пуни страхопоштовања према професији и театру, а данас након 30 година пуни су поштовања једних према другима, према професији и публици.

Адмир Гламочак је прочитао текст који би се могао назвати манифестом представе у којем се, између осталог, наводи да ова представа нема тајну.

“Она је ведра, духовита, непретенциозна представа коју ми управо тако и играмо. Увијек изнова пуни знатижеље и поштовања при сусрету с публиком, пуни захвалности и повјерења у партнере на сцени, а више од свега заљубљени у радост игре на сцени”, записано је.

Сенад Башић сматра да је ријеч о представи за коју маркетинг “иде од уха до уха”, те да има и фанове који су је гледали и по десет пута.

Он је такођер истакао да се у 30 година заједничког рада створило велико пријатељство међу актерима.

Башић закључује такођер да је ријеч о представи која је “промијенила” двије државе.