Синдикат основног образовања у Херцеговачко-неретванском кантону упозорава да све чешће добијају притужбе родитеља да дјеци и поред наставе морају осигурати додатне инструкције.

Због пандемије коронавируса, часови су скраћени на 30 минута, а допунску наставу, тврде из Синдиката, у овим увјетима немогуће је организирати. Родитељи се питају шта им дјеца раде у школама?

Из Удружења родитеља “Наша дјеца“ истичу како се најчешће траже инструкције из математике и страних језика. Цијена часа у просјеку износи око 15 КМ, а у удружењу имају родитеље који имају и по троје дјеце којима је потребно платити додатну наставу. Кажу како на овај проблем упозоравају још од 2014. године, а све је погоршала пандемија коронавируса.

МИРЈАНА ЛАГАНИН, Удруга родитеља “Наша дјеца“

“Тада смо као узроке наводили непостојање закона о уџбеницима и неприлагођене наставне планове и програме а на све то у стању и условима пандемије све се погоршава”.

За овакво стање криве су надлежне институције, сматрају у удружењу. Школама у којима нема евидентираних случајева заразе код наставника и ученика, истичу, могло се допустити да раде без увођења онлине наставе.

МИРЈАНА ЛАГАНИН, Удруга родитеља “Наша дјеца“

“Овакав модел онлине наставе који подразумијева онлине, а у нашим условима то су вибер поруке засигурно резултира незадовољством и родитеља и ученика и наставника јер се на такав начин не може ни тумачити ни усвојити градиво”.

Да проблем постоји, сагласни су и у Синдикату основног образовања.

ОМЕР ТИПУРА, предсједник Синдиката основног образовања ХНК

“Од септембра мјесеца дошла је наредба да се одустане од додатне допунске наставе, тако да су дјеца ускраћена и по мени и не могу постићи тако задовољавајуће знање за позитиван успјех”.

СЛАВКО ЛАУШ, предсједник Синдиката учитеља ХНК

“Велики је разлог и што ученици нису активни као што су некада били јер и они сваке двије седмице видимо и сами не знамо како ће се настава одвијати.Изгубио се један континуитет и воља за учењем”.

Лауш истиче како им је овакав принцип рада наметнут и као такав не оставља простор за организовање додатне наставе у школама.

“Јер ево у мојој школи која има 600 ученика од 7 и 30 до 18 сати сваки минут је школа пуна, тако да ви немате простора то да урадите. Учитељи то желе али вјерујте да ова ситуација у коју смо ми доведени је оставила трага”.

У специфичним, пандемијским условима одвијање наставно-образовног процеса и примјена различитих стратегија диференцираног поучавања додатно је отежана, сматрају у Федералном министарству образовања.

Колике ће посљедице оваквав вид извођења наставе оставити на ученике и њихово знање, тек требамо сазнати. Оно што већ знамо је да је још прије пандемије Босна и Херцеговина заузела 62. мјесто међу 79 земаља у образовном истраживању ПИСА-е, што значи да је сваки други петнаестогодишњак у БиХ “функционално неписмен”.