Министрица за одгој и образовање КС Наида Хота-Муминовић каже да је циљ да у новој школској години што више ученика буде што чешће обухваћено наставом у учионицама, али како ће то све изгледати требало би бити познато у аугусту и овисит ће од епидемиолошке ситуације.

“Крајем аугуста ћемо знати каква је епидемиолошка ситуација у Кантону Сарајево. Онда ћемо донијети и распоред рада. Наш крајњи циљ је да што више ученика буде што чешће обухваћено наставом у учионицама јер је истраживање показало да су ученици били изложени стресу, више него њихови родитељи и њихови наставници”, истакнула је министрица.

Дошло је, каже, до драстичне промјене рутине у њиховој свакодневници, то је резултирало високим нивоом стреса код њих.

“Наш је примарни циљ да нам школе приоритетно, буду увијек отворене. Колико ће ученика бити у учиниоци и који ће то све бити ученици дефинират ћемо, посебним упутством, у аугусту. Можда неће важити иста правила за сваку од школа. Има школа с мање ученика или школа које су у близини мјеста становања ученика. током овог мјесеца ћемо имати све те детаље”, казала је.

Хота-Муминовић истиче да наставници мисле да је боље радити са ученицима у учионицама, него у онлине варијанти. Осим што су ту да преносе знање, наставници, како је казала, прате цјелокупни раст и развој ученика.

“Наставници често први примијете одређене ризике у развоју ученика. Они први реагирају јер родитељи не могу увијек и до краја сагледати ситуацију нити видјети своје дијете у окружењу учионице. Наставници то могу видјети, многе ствари могу примијетити, сигнализирати, реагирати. И то је њихов посао. И они су свјесни да праву наставу, у учионици, ништа не може замијенити. Подузимамо све што је у нашој моћи да и наставници буду што спремнији”, истакнула је министрица Хота-Муминовић.

Министарство за одгој и образовања КС формирало је раније ове године експертне групе које су имале задатак припремити почетак и организацију школске године, у увјетима пандемије ЦОВИД-19. Те групе, било их је шест, радиле су интензивно, а резултат је истраживање о факторима стреса и нивоима стреса код ученика, наставника и родитеља. На бази тог истраживања доносиле су се одлуке за приручник који садржи смјернице и препоруке по разним аспектима попут извођења наставе у увјетима пандемије, како се то одражава на наставни план и програм, питање оцјењивања, техничка опремљеност школа, конекција, рачунари и остало што је потребно за квалитетно извођење наставе у пандемији.

Хота-Муминовић нагласила је и залагање да просвјетни радници буду у врху листе приоритета за вакцинисање против вируса корона. Са задовољством је подсјетила да је почео процес вакцинације за ту категорију.