У Колекционарској соби Музеја Мимара отворена је изложба “Picasso – Discovering the Masterpieces” на којој су први пут изложена до сада непозната дјела која се приписују Паблу Пикасу “Жена и гитара” и “Мандолина и гитара”.

Владан Десница с Природословног лабораторија Одсјека за конзервирање и рестаурирање умјетнина на загребачкој Академији ликовних умјетности представио је поступке површинске сликовне дијагностике, физикално-хемијске анализе и инфрацрвених снимака до спектроскопије.

“Закључено је да проведене анализе и идентификовани пигменти, а направљено је више од сто мјерења на различитим подручјима, одговарају радовима Пабла Пикаса из наведеног временског периода и у сагласности су са знанственим истраживањима радова из тог периода”, рекао је Десница.

Он тврди да проведана истраживања показују како сви идентиковани пигменти у потпуности одговарају палети боја коју је користио Пабло Пикасо, као и да су материјали подоквира и платна у складу с материјалима аутентичних Пикасових радова, који су истраживани методом угљика Ц-14.

Слике су настале на почетку 20. вијека, када је млади студент медицине Истван Сабо наводно упознао Пикаса у Паризу.

Најприје је од сликара 1913. купио уље на платну “Дјевојка и гитара”, а потом му је Пикасо израдио колаж “ Гитара и мандолина”.

Оба ова дјела немају потврду Пикасовог сина и насљедника Клауда Пикаса, а власници и заговараоци оригиналности дјела тврде како би слањем у Француску постојала опасност да дјела постану власништво државе Француске.