У Београду је отворен 42. Међународни сајам туризма и пратећих манифестација који је окупио 700 излагача из више од 40 земаља, а своје туристичке потенцијале представиће и Босна и Херцеговина.

На овогодишњем Сајму туризма, чији је слоган “Пут под ноге”, почасна земља партнер је Египат, а први пут учествују Шри Ланка, Кенија и Словачка.

Министар трговине, туризма и телекомуникација Србије Расим Љајић је, отварајући Сајам, рекао да је 2019. била година оборених рекорда, док се за 2020. већ сада може рећи да ће бити година реформи и нових инвестиција у туризам Србије, те да се нада новом “туристичком буму”.

Љајић је навео да је план, ако криза у вези са вирусом корона буде санирана у наредне двије седмице, да се региструје око четири милиона домаћих и страних гостију и оствари 1,5 милијарди евра девизног прилива, али, ако криза потраје, ти планови ће морати бити ревидирани.

“Надамо се и општој стабилности у регину и шире, што је предуслов за развој туризма. Верујемо да неће бити неких изненађења и да ћемо чувати стабилност и код нас и у региону”, истакао је Љајић.

Он је подсјетио да је од 1. јануара почела примјена два правилника о туризму чија је суштина уредити рад туристичих агенција и додатно заштитити путнике и спријечити преваре, јер 1,3 милиона српских држављана током године путује посредством агенција. Такође је истакао и да је 2020. година инвестиција у туризам.

“Ово ће бити и година инвестиција. Имамо 45 туристичких пројеката, за које је предвиђено улагање 200 милиона евра. Ове године почиње реализација првих пројеката, а међу најзначајнијим је гондола на Копаонику”, рекао је Љајић.

Градоначелник Београда Зоран Радојичић рекао је да пријестоница и Србија нису ни свјесне богатства у култури и баштини које имају, а једно од њих је и винчанска култура стара 4.000 година, те да се у Београду биљежи стално повећање броја туриста.

Присутне је поздравила и замјеник египатског министра задужена за туризам и антиквитете Гада Шалаби, која је нагласила јаке пријатељске везе између Србије и Египта, те позвала српске држављане да посјете њену земљу – земљу сунца.

Босна и Херцеговина представља топ-дестинације

Око 700 излагача представиће понуду у оквиру Сајма туризма, а још 200 у оквиру пратећих садржаја, будући да се паралено одржавају још три сајамске манифестације – Сајам вина, Сајам опреме за хотелијерство и угоститељство и Сајам сувенира.

На штанду Босне и Херцеговине рекли су да већ првог дана биљеже велико интересовање, нарочито за једну од најзанимљивијих понуда – босанске пирамиде.

Туристички радници из Кантона Сарајево такође су задовољни. Београдски сајам туризма им је посебно важан, јер су овде прије три године први пут наступили заједно с осталим кантонима, од када је то и пракса.

Туристичка организација Републике Српске, заједно са Представништвом Републике Српске у Београду, планирала је да у оквиру презентације посебан акценат буде стављен на промоцију љетне туристичке сезоне у Републици Српској, а у првом реду је Јахорина и понуда у љетним мјесецима, а затим рафтинг на ријекама Тара и Врбас, пјешачење кроз националне паркове Сутјеска и Козара, као и бање Републике Српске и сеоски туризам.

Биће представљена и етно-села, флајфишинг у Републици Српској са освртом на топ-дестинације и најпознатије ријеке за мушичарење /Јањ, Плива, Рибник и Сана/, које су по квалитету уврштене на свјетску мапу мушичара, као и ситибрејк понуда градова Бањалука и Требиње.

Током четири дана, очекује се да ће Сајам туризма у Београду посјетити око 70.000 људи.

Радно вријеме сајма је од 10.00 до 19.00 часова, а на дан затварања, у недјељу, 23. фебруара, од 10.00 до 18.00 часова.