Помлађивање аутомобила једна је од пракси која је заступљена у Босни и Херцеговини. Продавачи смањују километражу, а нови власници, несвјесни тога, угрожавају свој, али и животе других. Неки подаци показују како је 60 одсто аутомобила у БиХ с коригованим бројем километара. Оваквој пракси можда ће ускоро доћи крај.

“Мало прешао” – једна је од најчешћих фраза коју можете чути приликом куповине аутомобила. Но поставља се питање, колико је то валидан податак?! Особито када се узме у обзир да се корекција километраже може урадити готово, па у свакој аутомеханичарској радионици. То потврђују и огласи на порталима.

Овом темом дуги низ година бавио се и Алмир Гребовић, уредник специјализираног портала о аутомобилима. Како каже, корекције је могуће извести и самостално, без посјете механичару.

Ово се ради првенствено ради веће цијене аутомобила приликом продаје. Нажалост негативне посљедице које могу утјецати на сигурност неупућеног возача су занемарене, упозоравају стручњаци те додају како такав купац трпи велико финанцијско оштећење.

Да би овој пракси ускоро могло одзвонити, говоре и примјери развијених држава, гдје се и приликом замјене гума биљежи евиденција пређене километраже аутомобила.

У сусједству су такођер одлучили стати овој пракси на крај. Тако је Опћински суд у Вировитици донио пресуду којом је продавач осуђен на годину затвора уз увјет од три године, јер је коригирао километражу и спустио је за 50 000 километара и тиме нанио штетио купцу.

У БиХ због неуређености сустава тешко је утврдити да ли је километража враћена, особито јер се километража на аутомобилима враћа прије него што они доспију у БиХ.