Британци су у четири седмице до 21. марта имали више од 79 милиона додатних куповина намирница док су се спремали за пандемију, што представља скок од 20,5 посто у посјетама супермаркетима, показали су најновији објављени подаци компаније за истраживање тржишта ”Нилсен”.

Компанија је саопћила је да су британски потрошачи потрошили додатних 1,9 милијарди фунти на намирнице, преноси Ројтерс.

Подаци су показали да је до треће седмице марта, два дана прије него што је премијер Борис Јохнсон најавио потпуну изолацију у Великој Британији како би покушао сузбити ширење коронавируса, продаја порасла за 43 посто у односу на исти период прошле године.

У саопћењу се наводи, да су у периоду од четири седмице купци у сваку своју куповину обично додавали само један артикал, с тим да се просјечна потрошачка корпа повећала са десет на једанаест артикала, а просјечна потрошња у једном одласку у трговину се повећала са 15 на 16 фунти.

”С обзиром на то да су домаћинства имала готово три додатна одласка у куповину у посљедње четири седмице, ова мала промјена у понашању појединачних потрошача довела је до огромних промјена у досадашњим обрасцима куповине”, рекао је Мајк Ваткинс, један од челника компаније Нилсен у Великој Британији.

Подаци компаније ”Нилсен” показали су да су се у посљедњој седмици фебруара и првој седмици марта купци фокусирали на куповину основних животних потрепштина, попут лијекова, средстава за чишћење, предмета за његу кућних љубимаца и намирница које имају дужи рок трајања, попут тјестенине и риже. То се наставило до треће седмице марта, са сталним порастом куповине ових намирница.

У седмици која се завршава са 21. мартом, многи купци већ су напунили своја домаћинства са основним потрепштинама, па су почели пунити и своје замрзиваче. Продаја замрзнуте хране током ове седмице порасла је за 84 посто у односу на исти период прошле године.

Ово је уједно била и седмица у којој је влада најавила затварање пабова и ресторана, што је резултирало порастом од 67 посто у продаји пиве, вина и жестоких пића.