Завршетак Пељешког моста касни најмање три мјесеца, а Хрватским цестама је од кашњења градње моста већи проблем кашњење радова на дионици цесте Доли-Спараговић коју гради грчка компанија Аваkc.

Како пише Јутарњи лист, пројект изградње моста Пељешац и нове спојне пељешке цесте суочава се с два велика проблема. Завршетак изградње моста каснит ће најмање три мјесеца јер ИГХ и Инвест инжењеринг, твртке које обављају надзор изградње, не могу у Кини обавити контролу квалитете израде елемената челичне распонске конструкције моста, а без тога елементи не могу бити упућени у Хрватску.

Због пандемије коронавируса дјелатници ових твртки не могу отићи у Кину па се сад тражи могућност ангажмана неке стране компаније која би у Кини обавила тај посао. Разговара се с једном америчком и њемачком твртком, преноси Хина писање Јутарњег листа.

Рјешење се мора постићи у што краћем року јер би у супротном могло доћи до заустављања производње челичних елемената, што би пак довело до пуно дуже одгоде завршетка моста. Почетком године у Хрватску је стигло тек 29 елемената конструкције од њих 165 колико их треба бити допремљено.

Хрватским цестама као инвеститору далеко већи је проблем кашњење радова на 18 километара дугој дионици пељешке цесте од Спараговића до Доли коју гради грчка компанија Аваks. Грци су на градилиште уведени у просинцу 2019. а у ових шест мјесеци обављено је само крчење терена на траси.

Рок за изградњу дионице је 28 мјесеци, а суговорници за Јутарњи кажу да Грци тај рок могу досегнути само ако озбиљно крену радити.

До сада су застој радова правдали коронавирусом, иако та чињеница примјерице није зауставила Страбаг чији радници одлично напредују на првој дионици ове цесте од Јадранске магистрале до Спараговића.

Успоредбе ради, Страбаг је на градилиште уведен тек мјесец дана раније од Аваxа, пише у понедјељак Јутарњи лист.