Gosti posljednjeg oktobarskog izdanja emisije Konačno petak BHT1 bili su istaknuti umjetnici Vlatko Stefanovski, Emir Hadžihafizbegović i Maja Salkić. Za našu televiziju su govorili o izazovima sa kojima se umjetnici suočavaju tokom pandemije koronavirusa, te koliko novonastala situacija utiče na njihove karijere.

“Ja se nerviram oko stvari koje mogu promijeniti, o stvarima koje ne mogu promijeniti odlučio sam da uopšte ne razmišljam. Ja ne mogu da riješim ovu situaciju, ovu pandemiju. Jedino što mogu je da probam da se sačuvam i da ostanem zdrav”, kazao je gitarski virtuoz Vlatko Stefanovski koji se za Konačno petak javio iz Skoplja.

Legendarni gitarista dodaje kako svoje mentalno zdravlje čuva slušajući stare rock klasike.

“Evo maloprije sam slušao cijeli album Chucka Berryja, prije njega album Howlina Wolfa, kao kontra vijestima koje gledam svaki dan. Znači, pokušavam da ostanem normalan u glavi koliko je to moguće i da u miru sačekam neko bolje vrijeme kada ću svoju aktivnost, profesiju i umjetnost krenuti dalje da pokazujem svijetu”, kaže Stefanovski.

Ekskluzivno za gledaoce BHT1 najavio je novi album “Taftalidze shuffle”, koji će biti objavljen narednog mjeseca.

Proslavljeni bh. glumac i direktor Kamernog teatra 55 Emir Hadžihafizbegović osvrnuo se na težak status kulturnih institucija u Bosni i Hercegovini, čiji je rad usljed epidemije koronavirusa doveden u pitanje.

“Mislim da je već otrcano govoriti o atrofiji kulture koja je epilog vlasti koja ne razumije šta je kultura. Najspominjanija sintagma posljednjih 10 godina je Evropska unija. Ja zapravo mislim da će granice Evropske unije u vremenima koja su pred nama biti omeđene kulturnim identitetima”, smatra Hadžihafizbegović.

Neoliberalni kapitalizam koji, kako kaže, iz naših zemalja u cunamiju odnosi kamate, vodu, struju, dobre ljekare i arhitekte, neće tako lako moći odnijeti kulturnu scenu jedne zemlje.

“Neće moći nikad odnijeti iz Bosne i Hercegovine jednog Sidrana, sevdalinku, neće moći iz Makedonije odnijeti volšebnog Vlatka Stefanovskog, Esmu Redžepovu i Tošeta Proeskog. Hrvatima ne mogu odnijeti Ranka Marinkovića, Krležu, Srbima Crnjanskog, Kiša… Ja ne mogu da vjerujem da se ta komparativna prednost kulturnog segmenta naših država ne prepoznaje kao izlaz. Kultura je izlaz”, mišljenja je Hadžihafizbegović.

On naglašava da kultura može mnogo više da uradi u promociji jedne države, nego njena politika, navodeći primjer Irske koju su proslavili umjetnici kao što su Joyce, Beckett, Shaw, Wilde i Bono.

Maja Salkić, članica Sarajevskog ratnog teatra (SARTR), istakla je da je ovaj ansambl, uprkos pandemiji, uspio da realizuje niz pozorišnih predstava uz jednu mini-turneju.

“SARTR je već u onom prvom valu imao premijeru predstave ‘Nije to to’, a upravo smo se vratili iz Beograda gdje smo imali četiri igranja. Tamo su ljudi malo opušteniji, ima naravno COVID-a ali ljudi i dalje žive, što kod nas nije baš slučaj jer imam osjećaj, kao što kaže Emir, da nas preuzimaju primitivizam i panika. Na medijima je da filterišu sve ove informacije, razumijem da svako ima mišljenje ali svačije mišljenje nije relevantno”, kazala je Salkić.

Govoreći o snalaženju u situaciji koju svjetski mediji nazivaju “novo normalno”, Vlatko Stefanovski kaže da mu termin “online” sve više smeta.

“Ja prvi put 1. septembra nisam čuo žagor djece na ulici. Rekao sam tada sebi: Ovo je zabrinjavajuće. Djeca ne idu u školu, sve je online. Taj online služi da bi neke kompanije ozbiljno profitirale od prodaje kompjutera i prodaje online impulsa. Ja sam staromodan, iz prošlog vijeka i volim direktan kontakt sa publikom. Uopšte nemam iluzije da ću uskoro nešto svirati uživo. Čekaću da sve ovo prođe i da se vratim da nastupam pred ljudima, jer taj direktan kontakt sa publikom je nezamjenjiv”, poručio je čuveni gitarista Vlatko Stefanovski u emisiji Konačno petak BHT1.