Rast cijena nafte na globalnom tržištu gotovo uvijek prati rast cijena goriva na domaćim pumpama, dok u obrnutom slučaju pad cijena u svijetu sporo ili nikako ne prati pad cijena na lokalnom tržištu.

Oni koji se pitaju može li naša država učiniti, i zašto ne čini ništa da bi zaštitila građane, moraju znati da visoke cijene goriva odgovaraju upravo državi, koja je svaki litar goriva opteretila se 50 posto nameta. Što je veća cijena goriva državi je bolje.

Cijene goriva od šestog mjeseca prošle godine neprestano rastu.U junu prošle godine prosječna cijena litra dizela bila je 1,62, a benzina 1,69 KM.

Za godinu dana cijena benzina i dizela je porasla za 20-ak procenata, odnosno skoro pola marke. Samo u odnosu na prošli mjesec benzin je skuplji za 3,27, a dizel za 3,36 posto. Lagan, ali konstantan rast cijena goriva za rezultat ima da je sada rezervoar dizel-goriva od 50 litara skuplji za 22,5 a benzina za 21 marku“.

Distrubuteri tvrde da cijene goriva kod nas zavise od rafinerija, a ne od svjetskih berzi. U oba entiteta marža je ograničena, i trgovci ne mogu bitnije uticati na konačnu cijenu.

MILOVAN BAJIĆ, direktor “Krajinapetrola” a. d. Banja Luka

„Distributeri imaju zaista vrlo malo prostora i ovako kako sada distributeri rade nema tu nikakve zarade bar ne na maloprodaji. To je puka egzistencija. Nema zaista ni govora o mogućnosti da distributeri značajnije
utiču na cijene“.

U udruženjima potrošača smatraju da visoka cijena goriva odgovara jedino državi, kojoj ide pola iznosa od svakog litra goriva.

MARIN BAGO, Udruženje za zaštitu potrošača Mostar

“To bi možda donekle bilo i prihvatljivo da država od tog novca nešto uradi. Ali evo preko goriva mi plaćamao 33 nameta, akcize za izgradnju autoputeva. Pa kad sve izračunamo mi smo trebali imati tri autoputa kroz BiH i da vozimo besplatno“.

Visoke cijene goriva, osim što su direktan udar na džep građana, predstavljaju veliki problem i prevoznicima.

NIKOLA GRBIĆ, Udruženje prijevoznika RS

“Ako smo na nuli mi smo zadovoljni. Samo da ne padamo dole. I to i jeste razlog zbog čega prevoznici na nivou BiH 1300 prevoznika su otišli u protekle dvije godine iz BiH. Preregistrovali svoje firme u Sloveniji i
zemljama EU. Na žalost zbog takvog odnosa institucija, zbog takve reakcije na poskupljenje nafte nas je napustilo za dvije godine preko 5000 profesionalnih vozača“.

Prevoznici godinama nisu podizali cijene svojih usluga, tako da poručuju, ne stoje tvrdnje da nakon svakog poskupljenja goriva dolazi i do lančanog poskupljenja svega ostalog, zbog uvećanih troškova transporta.