Željeznice Republike Srpske zbog pandemije koronavirusa bilježe pad prihoda od četiri miliona maraka. Iz entitetske Vlade ističu da je reorganizacija kompanije neophodna, a to u praksi znači i smanjenje broja radnika.

Slika na željezničkoj stanici u Banjaluci poprilično je sumorna. Nema gužve, a i vozovi rijetko saobraćaju. Ovom vidu prevoza ostali su vjerni samo rijetki putnici koji tvrde da je najsigurniji.

TIHOMIR LETIĆ, kondukter

„Mislim da je bolja bezbjednost, udobniji prevoz i može se više komunicirati između putnika.“

Otkazivanje teretnog saobraćaja Željeznicama Republike Srpske, od najvećeg korisnika Arcelor Mitala na više od mjesec dana i produženje roka plaćanja sa 60 na 90 dana odrazilo se na prihodovnu stranu koja je za 20 odsto manja od plana. Direktor Željeznica optimista je da će, za razliku od putničkog željezničkog saobraćaja, transportni prevoz do kraja godine ispuniti plan.

SLAVKO GLIGORIĆ, direktor Željeznica Republike Srpske

„Došli smo u situaciju da otkazujemo redovne vozove koji su nam donosili prihode. Posebno se to odrazilo u otkazivanju međuentitetskih vozova koji su saobraćali na relaciji Banjaluka-Sarajevo, Sarajevo-Bihać i obrnuto.“

U Sindikatu smatraju da Vlada Republike Srpske može pomoći Željeznicama da ublaže gubitke. Zadovoljni su što su plate uprkos krizi redovne i traže sistematizaciju radnih mjesta prema stvarnim potrebama.

ZLATKO MARIN, predsjednik Sindikata putničkog transporta u ŽRS

„Ono što se može napraviti je da Vlada zauzme ono što je trebala napraviti i ranije da sve robe koje pripadaju željeznici idu željeznicom, nafta, naftni derivati, ruda i sve ostalo što mahom ide kamionom. To je jedan od načina da se kriza riješi.“

U prvih sedam mjeseci ove godine Željeznice RS su u putničkom saobraćaju umjesto pola miliona prihodovale samo 150.000 maraka. Pad prihoda od 60 odsto teško će se nadomjestiti ukoliko se uskoro bar ne uspostavi međuentitetski saobraćaj.